۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۴۱۲۶۷
از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛

برنامه های حوزه علمیه و نهادهای دینی خراسان شمالی در دهه فجر تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی برنامه های حوزه علمیه و نهادهای دینی این استان برای برگزاری در ایام الله دهه فجر را تشریح کرد.
حجت الاسلام سالاري - رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای حوزه های علمیه استان به منظور برگزاری در دهه مبارک فجر، اظهار داشت: دعوت از روحانیان و طلاب برای حضور در مراسم یوم الله دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه و نیز برنامه ریزی جهت حضور مدیریت و کارکنان دفتر نمایندگی حوزه علمیه و اساتید و مدیران مدارس علمیه استان خراسان شمالی در ویژه برنامه های دهه فجر از مهم ترین برنامه های محول شده به نمایندگی مدیریت حوزه علمیه استان محسوب می شوند.

 

وی نصب تابلو و بنر و انجام فعالیت های تبلیغی در راستای تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را از دیگر وظایف حوزویان و نمایندگی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان خراسان شمالی برشمرد.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به وظایف محول شده به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان خراسان شمالی برای برگزاری در ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ها، همایش ها و محافل علمی فرهنگی با دعوت از اندیشمندان و صاحب نظران، دعوت از دانشجویان برای حضور پررنگ تر در مراسم راهپیمایی و تظاهرات دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه و برنامه ریزی در راستای اجرای جنگ و ویژه برنامه های جذاب برای دانشجویان و تداعی نشاط و شادی روزهای نخستین انقلاب در مراکز آموزش عالی از جمله وظایف این نهاد در دهه فجر سال جاری است.

 

وی در مورد برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی استان در دهه فجر امسال نیز اظهار داشت: برنامه ریزی در راستای حضور طلاب و روحانیان در مراسم راهپیمایی و تظاهرات دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه، برنامه ریزی جهت حضور برادران و خواهران اهل سنت در ویژه برنامه های دهه فجر و نیز تهیه و نصب بنر از جمله برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در دهه فجر امسال محسوب می شوند.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری در این ایام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز اقداماتی نظیر نصب بنر در تمامی امامزاده ها و اماکن مذهبی سطح استان و برنامه ریزی جهت حضور کارکنان اوقاف و متولیان امامزاده و موقوفات در مراسم های دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه را انجام خواهد داد.

 

وی با اشاره به وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این ایام، افزود: نصب بنر، دعوت از جامعه هنری جهت حضور در مراسم راهپیمایی و تظاهرات دوازدهم و بیست و دوم بهمن و برپایی نمونه های هنری در مسیر راهپیمایی بیست و دوم بهمن از جمله برنامه های پیش بینی شده برای اجرا از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند.

 

حجت الاسلام سالاری هماهنگی با هیأت امنای مساجد استان خراسان شمالی جهت برگزاری مراسم ویژه این ایام در تمامی مساجد سطح استان و دعوت از نمازگزاران جهت حضور در مراسم های این دهه را از جمله وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی برشمرد.

 

این مسؤول افزود: همچنین در این زمینه ستاد اقامه نماز جمعه استان نیز اقداماتی از جمله انجام تمهیدات لازم به منظور اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه دهم و هفدهم بهمن ماه به موضوع ایام الله دهه فجر، آماده کردن مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برای حضور راهپیمایان در روز بیست و دوم بهمن در صورت برودت هوا و اقامه نماز ظهر و عصر توسط راهپیمایان و نیز اجرای برنامه های مرتبط با این ایام در محل نماز خانه های ادارات و سازمان ها را بر عهده دارد.

 

به گفته وی به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه های ایام الله دهه فجر در استان خراسان شمالی همچنین شورای هیئات مذهبی استان نیز اقداماتی از قبیل فعال کردن هیئات مذهبی جهت برگزاری مراسمات ویژه در این ایام و دعوت از هیئات مذهبی برای حضور اعضای آنها در مراسم راهپیمایی و تظاهرات دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه را انجام می دهد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در این زمینه دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز فعالیت هایی از جمله نصب بنر، دریافت پوسترها و اقلام دهه فجر از ستاد گرامیداشت این دهه و توزیع بین مساجد با همکاری مرکز امور مساجد استان، همکاری در خصوص تزیین جایگاه و سن ویژه های برنامه های دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه و هماهنگی جهت برگزاری مراسم 10 شب 10 مسجد در سطح استان را انجام خواهد داد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات