۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۴۱۶۳۴

مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر علوم تحقیقات و فناوری، برگزار شد.
سازمان هلال احمر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر و تکریم آیت‌الله غیوری و معارفه سید امیرمحسن ضیایی، رییس جمعیت هلال‌احمر و پاسداشت محمد فرهادی که دوشنبه 29 دی ماه در تالار امام خمینی(ره) در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با حضور مسؤولان لشکری و کشوری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله غیوری گفت: جمعیت هلال احمر عام المنفعه برای امداد و کمک به فوریت ها و حوادث است و به گفته مقام معظم رهبری این سازمان باید تحرک داشته باشد.
 
وی با اشاره به سابقه 92 ساله سازمان هلال احمر در ایران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر از جایگاه ویژه ای بر خوردار است و عضو مجمع قانونگذاری است و جهت تفاهم ملت ها و حمایت بین انسان ها بدونه هیچ تبعیضی فعالیت می کند.
 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: خدمات داوطلبانه و شکل گرفتن این سازمان در کشور بهره های بسیاری داشته است، از فعایت های این سازمان امداد و نجات، خدمات سازمان جوانان هلال احمر و حضور نزدیک به  دو میلیون داوطلب می توان اشاره کرد.
 
وی با بیان حضور جوانان در این سازمان اظهار کرد: سفرهای سلامت و امید در استان ها یکی از خدمت های آنها است و سازمان جمعیت هلال احمر سازمان پرکاری است و باید همیشه چابک و آماده حوادث باشد.
 
فرهادی با اشاره به دیگر خدمات سازمان هلال احمر خاطرنشان کرد: نساجی پزشکی، امداد هوایی، امور بین الملل کمیته حقوق بشر دوستانه وبرنامه های آموزشی از دیگر بخش های این سازمان است.
 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به خدمات سازمان در ستاد حج و زیارت گفت: این سازمان برای حجاج ایرانی هم خدمات رسانی می کند، کار جمعیت هلال احمر کار گروهی است و انسان ها با فعالیت این سازمان احساس آرامش می کند.
 
وی در رابطه با برنامه تحولی این سازمان اظهار کرد: این سازمان باید پاسخ گو و اثر بخش باشد، همچنین سازمان باید مجهز به تجهیزات هوشمند و الکترونیک شود، این بخشی از این کلیات است تا خود را برای آینده آماده کند و به آمادگی برای کمال مطلوب برساند.
 
فرهادی جمعیت کشور ما را بزرگ ترین و پرکارترین جمعیت دنیا دانست و ادامه داد: شیوه آموزش سازمان جمعیت هلال احمر به شکل یک برند است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به دیگر خدمات سازمان خاطرنشان کرد: سازمان  جمعیت هلال احمر در زمینه تدارک پزشکی و طرح های نو، تولید واکسن مننژیت در دنیا به روز است.
 

گفتنی است که در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری حکم مقام معظم رهبری را به نماینده جدید ولایت فقیه در سازمان هلال احمر حجت الاسلام سید امیرمحسن ضیایی اهدا کرد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات