۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۴۳۲۰۳
فردا برگزار می‏شود؛

هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از آغاز هشتمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم خبر داد.
نجفي قدسي

مرتضی نجفی قدسی، مسؤول دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از آغاز هشتمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم خبر داد و ابراز داشت: این مسابقات در دو رده‏ سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال و در دو گروه جداگانه خواهران و برادران برگزار می‏شود.

 

مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی قم افزود: مسابقات قرآن در بخش خواهران، جمعه گذشته با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به پایان رسید؛ این مسابقات در بخش برادران، فردا با پیام حضرت آیت الله سبحانی، در مجتمع فرهنگی سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) آغاز می شود. 

 

وی در تشریح برنامه‏های افتتاحیه مسابقات قرآن کریم(بخش برادران)، اظهار کرد: این مراسم از ساعت 8:30 صبح، با قرائت پیام حضرت آیت الله سبحانی، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران آغاز می‏شود؛ مسابقات در شش سالن مجزا و با داوری شش گروه مجرب از اساتید برجسته بین المللی قرآنی کشور، برگزار می‏شود.

 

مسؤول دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به حضور چشمگیر حافظان کل قرآن در این مسابقات ادامه داد: در بخش برادران حدود یک هزار نفر و در بخش خواهران 1400 نفر به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت دارالقرآن علامه طباطبایی، در شش رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن ثبت نام کردند؛ از مجموع 2400 نفر شرکت کننده در مسابقات، 1500 نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

 

وی در بخش پایانی گفت: افزون بر نفرات برتر مسابقات، به کلیه شرکت کنندگان از پنج میلیون ریال تا یک میلیون ریال جوایزی اهدا می‏شود؛ مراسم اختتامیه در روز جمعه، 10 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا در همین مکان با حضور شرکت کنندگان و علاقه‏مندان قرآنی برگزار می‏شود./840/ت302/ف

ارسال نظرات