۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۴۳۷۹۲
آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی هیمنه استکبار را درهم شکست/ دستاوردهای انقلاب باید برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که در مراسم‌ها باید برکات پیروزی از مکتب عاشورا همانند پیروزی انقلاب اسلامی بیان شود، گفت: تکیه ما باید به بیان ابعاد مختلف انقلاب اسلامی باشد، نشان دهیم که ملت ما با تکیه بر کربلا قیام کرده و استکبار را قلع و قمع کردند، عزت و افتخار انقلاب در مراسم‌ها برای افراد بیان شود.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه جمعه در دیدار جمعی از مداحان و مرثیه سرایان استان یزد ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) با بیان این‌که خداوند متعال برای هدایت افراد آموزه‌های دین را در قالب الفاظ و حوادث بیان می‌کند، بیان داشت: قرآن مهم‌ترین لفظ برای هدایت بشر به سمت آموزه‌های الهی و دینی است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم وقایعی همانند بعثت، غدیر خم و عاشورا را نیز از حوادث مهم برای هدایت انسان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: به هر میزان این وقایع را مورد بررسی، تحلیل و ارزیابی قرار دهیم، به همان میزان نیز به سمت هدایت گام بر می‌داریم.

 

وی عنوان کرد: این حوادث دارای ابعاد مختلفی هستند که باید ریشه یابی و بررسی شود؛ چرا که سبب هدایت انسان به سمت آموزه‌های الهی می‌شود.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر توجه به ابعاد مختلف واقعه عاشورا، ریشه یابی و دقت در آن را سبب گام برداری افراد در مسیر هدایت خواند و بیان داشت: عاشورا و کربلا جریان سازنده‌ای است که انقلاب اسلامی ما نیز از آن الگو گرفته است.

 

وی ادامه داد: زمانی که دنیای استکبار، تمام مسلمانان را تحت سلطه خود قرار داده بود، انسان‌ها را حقیر کرده بود، ملت ما با پیروی و الگو گیری از کربلا توانستند انقلاب اسلامی را رقم بزنند؛ تنها توجه به واقعه کربلا است که افراد را نجات می‌دهد.

 

این مرجع تقلید پیروزی خون بر شمشیر را ویژگی مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و گفت: خون شهدای ما نیز در امتداد خون شهدای کربلا است؛ شعار «هیهات من الذله» بود که ما را به پیروزی رساند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که مرثیه خوانی کنونی باید با مرثیه خوانی زمان صفوی تفاوت داشته باشد، اظهار داشت: اکنون در مرثیه‌ها، باید آثار و برکات پیروی از مکتب امام حسین(ع) برای مردم بیان شود، در حالی که در برخی موارد مشاهده می‌شود روضه‌های صد سال پیش را می‌خوانند.

 

وی تأکید کرد: امروز در مراسم‌ها باید برکات پیروی از نهضت عاشورا که انقلاب اسلامی از نمونه‌های بارز آن است برای افراد بیان شود؛ یعنی تکیه ما باید به بیان ابعاد مختلف انقلاب اسلامی باشد، نشان دهیم که ملت ما با تکیه بر کربلا قیام کرده و استکبار را قلع و قمع کردند، عزت و افتخار انقلاب در مراسم‌ها برای افراد بیان شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود شهر یزد را مهد و خاستگاه تربیت علما و فضلا عنوان کرد و آن را از شهرهای مهم و تأثیرگذار در نهضت انقلاب اسلامی دانست./993/پ202/ج

ارسال نظرات