۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۴۴۸۲۹
واکنش یکی از علمای سنی عراق به سوزاندن خلبان اردنی؛

اثبات ادعای کذب دفاع داعش از اهل تسنن/ اردن تصاویر این جنایت را به حامیان داعش نشان دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق، با اشاره به حمایت چندین ساله اردن از تروریسم در عراق، زنده سوزاندن خلبان اردنی را نشان دهنده ادعای کذب حمایت داعش از اهل تسنن دانست.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در مطلبی که در یکی از پایگاه های اجتماعی قرار داد، زنده سوزاندن خلبان اردنی از سوی تروریست های داعش را محکوم کرد و دولت عراق را به اتخاذ مواضع مشابه دولت اردن در اعدام تروریست ها فراخواند.

 

در این پیام آمده است: زنده سوزاندن معاذ الکساسبه و کشتن او به این شیوه وحشیانه از سوی باند جنایتکار داعش، پیامی روشنی است به همه کسانی که با شیوه تکفیری و زشت داعش آشنا هستند. اما کسانی که همچنان به توجیه جنایت های این گروه پرداخته و داعشی ها را حامی و مدافع اهل تسنن قلمداد می کنند، باید بدانند که این تکفیری ها اولین کسانی هستند که علیه اهل تسنن توطئه کرده و باید مورد محاکمه قرار گیرند.

 

وی افزود: از عکس العمل سریع اردن و اعدام ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی به دلیل شهادت خلبان اردنی شگفت زده شدم چرا که عراقی ها ده ها سال است که به دست قاعده و ابومصعب زرقاوی و گروه های پست عرب و بیگانه ذبح می شوند اما هیچگاه عکس العملی از سوی دولت علیه اردن که حامی تروریسم است اتخاذ نکرده و حتی به توبیخ یا سوال یا اخراج سفیر این کشور از عراق نیز اقدام نکرده است.

 

تروریست های اردنی در زندان عراق در رفاه کامل هستند

 

شیخ خالد الملا تصریح کرد: این در حالی است که ده ها تن از جنایتکاران اردنی و غیره در زندان های عراق در رفاه کامل بسر برده و حتی تلفن همراه و برخی امکاناتی که ملت عراق از آن محرومند در اختیار آنان قرار می گیرد.

 

این عالم سنی ادامه داد: از ملت عراق می خواهم با چگونگی انتقام گیری این دولت ها آشنا شوند چرا که در عراق همه چیز برعکس است و به جای اینکه انتقام بگیریم باید به پای قاتلان خود بیفتیم و از آنان خواهش کنیم که به ذبح و سوزاندن ما پایان دهند؛ که البته هیچگاه پایان نخواهند داد.

 

وی با انتقاد شدید از نمایندگان پارلمان و سیاستمداران حامی داعش، تأکید کرد: برخی نمایندگان و سیاستمداران حامی داعش نظیر طه اللهیبی که در اردن ساکن است در شبکه البابلیه به دفاع همه جانبه از ارباب خود یعنی داعش پرداخته و می گوید که داعش نمی کشد و نمی سوزاند و آواره نمی کند و به زنان تجاوز نمی کند و عراقی را به چالش اثبات حتی یک جنایت از داعش فرامی خواند.

 

دولت اردن صحنه سوزاندن خلبان خود را به حامیان داعش نشان دهد

 

شیخ خالد الملا ادامه داد: امیدوارم دولت اردن به طه اللهیبی نشان دهد که خلبان این کشور از سوی داعش به آتش کشیده شد. به دولت عراق نیز می پرسم چرا هیچگاه در قبال این بی حرمتی ها به خون شهدای ما واکنشی نشان نمی دهد؟

 

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق درباره این خلبان اردنی خاطرنشان ساخت: این جوان قهرمان از اردن خارج شد تا در کنار فرزندان ما با تروریست ها بجنگد. او شایسته تقدیر است و به روح وی درود می فرستیم.

 

گفتنی است عناصر تکفیری داعش شب گذشته اعلام کردند که «معاذ الکساسبة» خلبان اردنی را زنده زنده سوزانده‌اند.

 

وزارت کشور اردن نیز صبح امروز اعدام «الریشاوی» و «زیاد الکربولی» 2 عنصر این گروه تروریستی را تایید کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات