۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۸۸۸
مبلغ برتر جامعه المصطفی العالمیه خبر داد؛

تشرف یکی از رهبران بزرگ سرخپوستان پرو و هشتاد تن از پیروان او به دین مبین اسلام

خبرگزاری رسا ـ مبلغ برتر جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تأثیر روحانیان در زمینه­های مختلف، گفت: حوزه منحصر در یک اقلیم و منطقه، به برکت انقلاب، به یک حوزه بین­المللی تمام عیار با عمق استراتژیک تبدیل شده است.
سهيل اسعد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، سهیل (ادگاردو) اسعد، طلبه آرژانتینی جامعه­المصطفی امروز در مراسم جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران طی سخنانی گفت: به برکت قیام امام خمینی(ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اسلام به اقصی نقاط عالم معرفی شده است.

 

وی ضمن مقایسه وضعیت کنونی و گذشته حوزه­های علمیه افزود: پیش از انقلاب، فضای فعالیت روحانیون به ویژه در عرصه بین­الملل بسیار محدود بود و خبری از حوزه­های علمیه نبود و در قاره آمریکا با سی و پنج کشور و یک میلیارد جمعیت، فقط یک عالم دینی وجود داشت؛ این در حالی است که امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، به عنوان نمونه، فقط در پایتخت یکی از کشورهای اروپایی افرادی در سطح اجتهاد حضور دارند و طلاب فاضل، اداره 50 مسجد، حوزه علمیه، مرکز و کالج اسلامی را عهده­دار هستند.

 

سهیل اسعد تأکید کرد: آن قدر در این عرصه تحول ایجاد شده که روحانیونی که اجازه صحبت در مساجد را هم نداشتند، امروز ستلایت­ها و ماهواره­ها را در اختیار دارند و در صدها دانشگاه در سراسر دنیا مشغول تدریس هستند و گاهی کشورها و جریان­های سیاسی قدرتمند را رهبری می­کنند و این بدین معنا است که حوزه منحصر در یک اقلیم و منطقه، به برکت انقلاب، به یک حوزه بین­المللی تمام عیار با عمق استراتژیک تبدیل شده است.

 

فارغ التحصیل مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به وضعیت تبلیغی در عرصه بین­الملل گفت: در یک مقطعی از تاریخ گذشته، برای اعزام یک عالم دینی به مالزی، در کل نجف اشرف، حتی یک نفر را هم نتوانسته بودند پیدا کنند، اما امروز روحانیون زباندان، کارآمد و عاشق کارهای تبلیغی و متقاضی اعزام، به وفور یافت می­شود؛ به حدی که اینک برای اعزام همه متقاضیان تبلیغ، محدودیت وجود دارد.

 

سهیل اسعد در تبیین تأثیرات اقتصادی انقلاب اسلامی ایران در آمریکای جنوبی، به نقل خاطره­ای از رییس جمهور فقید ونزوئلا پرداخت و گفت: هوگو چاوز اقدام به تأسیس یک بانک با عنوان بانک فقرا کرد و معتقد بود ایده تأسیس بانکی که در آن خبری از ربا نباشد و پول آن، در دست فقرا قرار گیرد را از حوزه علمیه قم آموخته است.

 

وی اتحاد بیش از پیش امت اسلامی را از دیگر برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: اگر دیروز طیف‌های مختلف و متفرق، گروه­های مقاومت ضد صهیونیستی را تشکیل می­دادند، اما امروز در فلسطین، لبنان، سوریه، ایران، عراق و یمن، محور مقاومت شکل گرفته است و این یعنی اتحاد روز افزون امت اسلامی.

 

مبلغ برتر جامعه­المصطفی با تأکید بر اینکه باید پیش از ظهور امام زمان(عج) طعم شیرین حکومت مهدوی به دنیا چشانده شود تا اشتیاق لازم برای ظهور آن حضرت در میان حق طلبان بوجود آید، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، برخی رؤسای جمهور آمریکای جنوبی نیز با اندیشه­های مهدویت آشنا شده­اند و آرزوی ظهور حضرت ولی عصر(عج) را در مجامع بر زبان جاری می­کنند؛ از این رو ما امام، ولایت، انقلاب و نظام اسلامی را به عنوان مقدمه حکومت مهدوی می­دانیم و بر این باوریم که باید همه مردم دنیا با این مؤلفه­ها بیش از پیش آشنا شوند.

 

وی در پایان به ذکر خاطره­ای از تشرف جمعی از سرخپوستان کشور پرو پرداخت و گفت: یکی از رهبران سرخپوستان پرو در مجلسی که به مناسبت بررسی آثار انقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام خمینی(ره) و با حضور بیش از 200 تن از رهبران سرخپوست­های آن کشور برگزار شده بود، به من گفت «من کافر و کمونیست هستم و هیچ اعتقاد و ایمانی ندارم؛ اما معتقدم حرکتی را که امام خمینی(ره) در بحث عدالت اجتماعی و مبارزه با امپریالیزم صورت داد، هیچ رهبری در طول تاریخ بشریت انجام نداده است، از اینرو علاقه­مندم با شخصیت امام آشنایی بیشتری پیدا کنم.

 

سهیل اسعد ادامه داد: کتاب‌هایی را راجع به انقلاب و امام به او اهدا کردم و وقتی که خیلی شیفته شخصیت امام راحل شد، به او گفتم درست است که امام، بزرگترین عالم دینی عصر ما بود، اما پشت سر ایشان، رهبران الهی معصوم قرار دارند که ما از آنها با عنوان اهل بیت(ع) یاد می­کنیم. لذا توصیه می­کنم که با اهل بیت(ع) آشنا شوید تا بفهمید چرا خمینی، امام شد و به همین منظور، نهج­البلاغه را به او اهدا کردم؛ او به قدری از خواندن نهج­البلاغه به وجد آمده بود که با اینکه کافر بود، نام پسر تازه متولد شده­اش را علی نهاد.

 

وی در پایان گفت: این شخص در اثر آشنایی با نهج­البلاغه مسلمان شد و به ایران آمد و در یکی از دوره­های کوتاه­مدت جامعه­المصطفی شرکت کرد و پس از بازگشت به پرو 80 نفر از پیروان او نیز شیعه شدند و مرکز اسلامی پرو تأسیس شد و اکنون نیز 5 نفر از همین افراد به قم آمده­اند و به جمع طلاب جامعه­المصطفی پیوستند./822/د101/ش

ارسال نظرات