۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۴۵۰۵۵
قالیباف:

تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باید جوهره دینی داشته باشد

خبرگزاری رسا‌ ـ شهرداری تهران با تأکید بر این‌که تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باید جوهره دینی داشته باشد، گفت:تلاش داریم به سمتی برویم که هرکس به تهران پا گذاشت احساس کند اینجا یک شهر اسلامی و مرکز سیاسی جهان تشیع است.
قاليباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی، خدمت در سمت شهرداری را هم تهدید و هم فرصت دانست و اظهار داشت: به همین دلیل سعی کرده‌ایم تا شناخت دقیق‌‌ترین از فرصت‌های پیش رو داشته باشیم و نقاط مثبت گذشته را تقویت و نقطه ضعف‌ها را جبران کنیم.

 

 

وی در تشریح مهم‌ترین چالش‌هایی که شهرداری تهران با آن روبرو است، گفت: وظایف شهرداری‌ها به درستی تبیین نشده است و از سوی دیگر ما از تجربیات دیگر کشورها در راستای اداره شهر استفاده نکرده‌ایم؛ در کشورهای غربی و شرقی برطرف کردن نیازهای روحی، جسمی، معنوی و روانشناسی مردم نیز از وظایف شهرداری‌ها است اما متاسفانه در کشور ما شهرداری یک نهاد صرفا خدماتی است.

 

 

 

قالیباف یکی از نقاط ضعف موجود در کشور را کوتاهی دوران مدیریت افراد دانست و ابراز داشت: مدیران شهرداری تهران به طور میانگین تنها 18 ماه در این نهاد مشغول خدمت بوده اند و این به معنای عدم برنامه‌ریزی صحیح مدیران برای اداره شهر است؛ ثبات مدیران شهری یک فرصت است و اگر طول خدمت آنها افزایش پیدا کند مسلما در جامعه اثر گذارتر خواهند بود.

 

 

 

 

شهرداری تهران برای رشد و تعالی مردم تلاش می‌کند
شهردار تهران با بیان این‌که برای داشتن یک شهر مناسب باید در راستای رشد و تعالی مردم نیز فعالیت داشته باشیم، گفت: البته از سوی دیگر باید مسائل مادی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

 

 

وی با اشاره این‌که باید در همه ابعاد وظایف شهرداری‌ها مشخص شود تا بتوانند خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناسبی به مردم ارائه دهند، ابراز داشت: ابلاغ سیاست‌های کلان از سوی رهبر معظم موجب شد تا مدیران با وظایف خود به درستی آشنا شوند.

 

 

 

 

فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران بی‌سابقه است

 

 

قالیباف فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران را کم‌نظیر خواند و گفت: پیش از این‌که بنده این مسؤولیت را بپذیرم، حدود 272 کیلومتر بزرگراه در شهر وجود داشت اما در حال حاضر این رقم به 540 کیلومتر رسیده است؛ سرانه فضای سبز تهران در گذشته به ازای هر نفر 9 متر بود و اکنون سرانه فضای سبز به ازای هر نفر 15.5 متر است؛ همچنین 57 کتابخانه شبانه‌روزی در تهران وجود دارد.

 

 

 

وی یکی دیگر از اقدامات شهرداری تهران را نصب امکانات ورزشی در بوستان‌ها و مناطق مختلف تهران عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به اهمیت مسأله عفاف و حجاب در جامعه 100 سالن ورزشی ویژه بانوان در تهران احداث شده است.

 

 

 

 

هرکس به تهران پای می‌گذارد باید احساس کند که وارد مرکز سیاسی جهان تشیع شده است
شهردار تهران با تأکید بر این‌که همه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ما بدون شک باید جوهره دینی داشته باشند، گفت: معتقدیم ضمن این‌که باید شرایط زمان را به خوبی درک کنیم باید در کارهای فرهنگی خود نیز تحت تأثیر مکاتب انسان‌ساز قرار بگیریم در غیر این‌ صورت دیر یا زود در یک بن بست قرار خواهیم گرفت.

 

 

 

قالیباف افزود: به همین منظور سعی کریم از کارشناسان مذهبی به عنوان مسؤولان بخش‌های مختلف فرهنگی شهرداری استفاده کنیم و با شناختی که از ایشان داریم مطمئن هستیم که در این دوره اثرگذاری خوبی را در تغییر رفتار و زندگی مردم خواهند داشت؛ نگاه بنده این است کارهای فرهنگی ما باید به روز، برخاسته از دین و پاسخ‌گوی جوانان باشد.

 

 

 

وی ادامه داد: حرف ما با همکاران‌مان این است که باید به سمتی برویم که هرکس پای خود را به شهر تهران گذاشت احساس کند که این یک شهر اسلامی است و مرکز سیاسی جهان تشیع است./928/پ202/ج

ارسال نظرات