۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۴۵۲۵۵
تولیت مسجد جمکران:

برخی فکر می کنند آمریکا خدای جاودانه روی زمین است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به تحریم و فشارهای وارد به نظام گفت: برخی فکر می کنند آمریکا خدای جاودانه روی زمین است و متأسفانه برخی رسانه ها نیز سعی دارند از آمریکا چهره ای مثبت جلوه دهند که رفع همه مشکلات ما به ارتباط با آن بستگی دارد.
حجت الاسلام والمسلمين محمّدحسن رحيميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمّدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شب گذشته در ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر حرم مطهر رضوی با بیان این که دشمنان انقلاب همواره در صدد ایجاد یأس و سیاه نمایی بوده است، اظهار کرد: در سال های ابتدایی نهضت انقلاب اسلامی نیز بسیاری مبارزه امام را غیر منطقی، غیر واقعی، غیرمعقول و غیرواقع بینانه تلقی می کردند و می گفتند مگر می شود سیّدی بدون امکانات، بدون عِده و عُده در برابر رژیمی که صهیونیست پشتیبانش و او نیز در مقابل در خدمت آن ها است، پیروز شود.


وی تصریح کرد: پس از مدّتی دنیا شاهدبود که امام راحل با توکل برخدا و مقامت خود و مردم شاه و رژیم دو هزار 500 ساله پهلوی را ساقط کرد؛ ممکن بود کس دیگری از خاندان سلطنتی جانشین شاه شود بنابراین نه تنها شاه بلکه نظام شاهنشاهی را ساقط کرد که در مخیّله هیچ کس نمی گنجید.


تولیت مسجد جمکران افزود: با وجود القائات منفی امام نهضت را ادامه اداد، سرانجام نهضتش پیروز  و بالاخره در 22 بهمن 1357 پرچم حق به دست مردم این سرزمین به اهتزاز درآمد و جمهوری اسلامی بر کشور حاکم شد.


وی با اشاره به این که امام از طاغوت به سگ درنده ای تعبیر کرده بود که اگر در مقابلش کوتاه بیایی تو را می درد، بیان کرد: رژیم از روحانیان خواسته بود که در منبرها در باره سه مطلب حرفی نزنند، نگویند اسلام در خطر است، درباره شخص شاه، علیه امریکا و اسرائیل هم سخنی نگویند که امام دربرخورد با این اقدام آنان گفتند این خواسته آنان را اجابت نکنید زیرا اگر در قدم اول کوتاه بیایید، در قدم بعد به شما می گویند در باره چه صحبت کنند چه بسا بخواهند شخص شاه را نیز دعا هم کنید.


حجت الاسلام رحیمیان ادامه داد: در قدم بعد می خواهند لوایح شش گانه شاه را در منبر تبیین و به آن عمل کنید و تا آن جا پیش می روید که خود یکی از عناصر ساواک می شود.


نگاه امیدبخش امام
 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام عادی، بدون مبنا و پایه حرف نمی زنند و با نگاهی به سخنان امام ( در 21 جلد صحیفه نور) درمی یابیم که امام هرچه می گویند امید و روشنی بخش آینده است، امیدبخشی امام از دومنظر «اعتقاد و نگاه روشن نسبت به آینده» و « سیرتاریخی50 ساله ایران» قابل بررسی است.


وی افزود: نوع نگاه امام از قرآن سرچشمه می گیرد که آینده طاغوت را نابودی و حاکمیت خدا و اسلام را صددر صدی می دانست؛ امام آینده را این چنین ترسیم کرده بودند که در سخنانشان پیدا است.


حجت الاسلام رحیمیان خاطرنشان کرد: امام با این نگاه هراسی از قدرت های غربی به دل راه نداد و امیدی به آن ها نداشت، امام و ملت ایران از هیچ ابر قدرتی نمی ترسیدند.


وی تصریح کرد: در هیچ یک از صحنه های تاریخی جمهوری اسلامی شکست نخورده است؛ تحمیل جنگ هشت ساله بر ما یا آن جا که همه کشورها دست به دست هم دادند و جنگ جهانی به راه انداختند تا انقلاب نوپای ما را از بین برند.


تولیت مسجد جمکران خاطرنشان کرد: امروز برای سیاه نمایی چهره اسلام و از بین بردن آن داعش تشکیل دادند اما اگر هزاران میلیلارد تومان صرف از بین بردن اسلام ناب محمدی و تجلی اسلام امریکایی کنند باز نتیجه دلخواه آنان حاصل نمی شود.


وی اظهار کرد: همچنین فشارها و تحریم ها به نظام جمهوری اسلامی وارد می کنند و متأسفانه برخی رسانه ها سعی دارند از امریکا چهره ای مثبت جلوه داده که رفع همه مشکلات ما به ارتباط با امریکا بستگی دارد؛ برخی فکر می کنند امریکا خدای جاودانه روی زمین است.


حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به ای بیان امام راحل که مردم عصر ما از مردم حجاز در عصر پیامبر(ص)، از مردم عراق در عصر امیرمؤمنان و سیدالشهدا(ع) برتر هستند، یادآور شد: به یاری خداوند به همت همین مردم پرچم «لااله الاالله» بر بام گیتی جهان به اهتزاز در می آید./1308/پ202/ب5

ارسال نظرات