۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۴۵۲۹۹
رییس سازمان بسیج دانشجویی:

بصیرت مهم ترین شرط انقلابی ماندن است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر این که انقلابی ماندن نیاز به بصیرت دارد، گفت: انقلاب اسلامی را باید به عنوان یک ایده و آرمان در اوج داشته باشیم و از آن کوتاه نیاییم.
محمد ودود حيدري، رييس بسيج دانشجويي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، محمد ودود حیدری،  رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور امروز در همایش بزرگ من انقلابی ام در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با بیان این که انقلابی بودن و انقلابی مانده یکی از موضوعات مهم انقلاب است که اگر قرار است خاموش نشود یکی از مکان ها و راه هایش بسیج دانشجویی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی  یک پروسه جریان دار است و حفاظت و حراست از آن به دست جوانان است و این حفاظت نیاز به تعمق دارد.

 

وی با بیان این که انقلابی بون و انقلابی ماندن شعار نیست و فردی که خود را انقلابی می داند باید ویژگی هایی منحصری داشته باشند، افزود: انقلاب اسلامی دارای حیات و یک موجود زنده است و باید انقلابیون فتارهایی متناسب با این زنده بودن داشته باشند.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر این که انقلابی ماندن نیاز به بصیرت دارد، گفت: انقلاب اسلامی را باید به عنوان یک ایده و آرمان در اوج داشته باشیم و از آن کوتاه نیاییم.

 

حیدری با تاکید بر این که از ویژگی زنده بودن انقلاب تکامل و رشد آن است، خاطرنشان کرد: امروز دستاوردها و کار آمدهایی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف در کشور بر همگان مشهود است و اگر انتقادهایی به نقاط ضعف داریم در جهت رفع آنها هستیم و این بی انصافی است که پیشرفت های انقلاب را در بعد داخلی و خارجی نبینیم.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر این که  انقلاب محدود بر جغرافیای کشور نیست و امروز ندای انقلاب در سراسر جهان شنیده می شود و افزود: موشک های حماس و تصاویر انصارالله یمن همگی ندای انقلاب را فریاد می زنند و در گروه های مختلف حزب الله ندای ولایت فقیه شنیده می شود.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی در جنگ جهانی سوم در سوریه به پیروزی رسید، تصریح کرد: اگر کم کاری های برخی از دولت های گذشته نبود امروز ندای انقلاب در آمریکای لاتین شنیده می شد و حتما به آنجا هم خواهیم رسید.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با تصریح بر این که انقلاب اسلامی منحصر به 57 نبود و امروز صدای انقلاب در جهان طنین انداز شده است و امروز غرب و شرق بر تنها نکته ای که بر آن اتفاق نظر دارن تقابل با انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: در زمان جنگ سرد بین آمریکا و شوروی که همواره باهم در تقابل بودند تنها بر سر تقابل با انقلاب اسلامی متحد بودند و به صدام ملعون هر دو کمک می کردند و از هر دو طرف کمک و سلاح در اختیار صدام قرار می دادند.

 

وی با تصریح بر این که انقلابی ماندن از انقلابی بودن سخت تر است، گفت: کم نیستد کسانی که روزی انقلابی بودند، اما انقلابی نماندند و امروز کم نیستند انقلابیون گذشته که به ضد انقلاب تبدیل شدند و در اردوگاه ضد انقلاب فعالیت دارند.

 

حیدری با اشاره به این که در بین این افراد کسانی دیده می شوند که روزی برای انقلاب به زندان رفتند و اهانت شنیدند و فرزند فدا کردند و یا حتی تا سر حد فدا شدن رفتند، افزود: جای تأسف است که انقلابی نماندند و امروز برای اردوگاه دشمن کار می کنند.

 

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی متفاوت است در ادامه انقلاب اسلامی را یک مفهم بلند و با افق های پیش رو به اندازه آرمان مهدویت دانست و تصریح کرد: تشکیل حکومت اسلامی در دنیا آرمان انقلاب ما است و محدود به جغرافیای ایران نیست.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر این که  وظیفه ما این است که همه ابعاد انقلاب اسلامی در جمهوری اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: اگر ضعفی در جمهوری اسلامی دیده شد آن را پای انقلاب نگذاریم و آن را از کم کاری ها و بعضا خیانت ها بدانیم.

 

وی با اشاره به جریان فکری و ایدئولوژی انقلابی بودن افزود: انقلابی باید حس تحر ک و کار داشته باشد و فرد انقلابی یک انسان عادی نیست.

 

حیدری با اشاره به تلاش های مارکسیسم برای اثبات این که تنها علم مبارزه در مارکیسیم نهفته است، تصریح کرد: روزی جوانان و فرزندان ما را با این تفکر وارد اردوگاه مارکسیست و کمونیست و بی خدایی کردند آنها افکار جوانان را به سمت چریک های خلق و طرفداران رهبران کوبا بردند غافل از اینکه مهم ترین ابعاد انقلابی بودن در تشییع نهفته است.

 

وی با اشاره به جریانات تکفیری گفت: امروز استکبار نسخه های بدلی از دین معرفی می کند و وظیفه ما این است که مرز انقلابی بودن را برای جوانان جهان روشن کنیم باید آرمان داشته باشید و ملاحظات دین و شرع را در نظر بگیرید.

 

حیدری شهدای انقلاب را نمونه بارز انسان انقلابی عنوان کرد و تصریح کرد: اولین شرط انقلابی بودن و انقلابی ماندن ولایت پذیری است و ولایت محبتی است که به ما داده شده است.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با بیان این که باید در مسیر و خط مقام معظم رهبری حرکت کنیم، افزود: این مسیر مطمئن است و کسی که در این مسیر گام بر می دارد دچار شک و تردید نمی شود.

 

حیدری با تاکید بر این که عنصر انقلابی مادیات گریز است و به معنویات توجه دارد، افزود: همه ما مکلفیم خوب زندگی کنیم، اما عنصر انقلابی به مادیات دل نمی بند.

 

وی تصریح کرد: بر خلاف آنچه که سعی می کنند برچسب تند رویی و افراطی گری را بر عنصر انقلابی بچسباند انسان انقلابی منطقی است و مراقب باشد تا عناصر انقلابی را با برچسب افراطی از دور خارج نکنند و رفتار انقلابی مبنا دارد و مبنای ما آیات قران و دین اسلام و ولایت فقیه است.

 

حیدری با بیان این که رفتاری که از روی هوی نفس و تحلیل های آب دوغ خیاری باشد افراطی است، خاطرنشان کرد: بگذارید دل دیگران به اعتدال خوش باشد و به اعتقاد من بسیج معتدل ترین افراد زمین را دارد  مبنای اعتدال بسیج گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین کلام رهبری است.

 

وی با بیان این که انقلابی بودن یعنی اینکه بر نقاط قوت خود در منطقه ایمان داشته باشیم، گفت: کدام عاقلی قوت خود را به ضعف تبدیل می کند و امروز صدای انقلاب در همه منطقه شنیده می شود در این شرایط آیا باید التماس کنیم و این گونه رفتارها ناشی از فهم غلط است.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به این که در سال 88 همین فهم غلط رخ داد و ما قوت خود که مشارکت  حداکثری مردم در انتخابات به ضعف تبدیل شد با حیثیت انقلاب بازی کردند و امروز در دانشگاه ها شعار رفع حصر می دهند، ادامه داد: راهبرد بسیج دانشجویی راه ندادن فتنه گران در دانشگاه ها است و با ظلمی که در حق انقلاب کردند ساده به قصه نگاه نکنید شعار انقلابی بودن این افراد گوش فلک را کر می کرد، اما در  انتخابات 88 سر سپرده استکبار شدند و بر حرف خود بر تقلب در انتخابات ایستادند و حتی حاضر نشدن تایید رقاصه های لوس آنجلس نشین را رد کنند.

 

وی عشق به خدمت به مردم و انجام کار برای رضای خدا را از دیگر ویژگی ها عنصر انقلابی عنوان کرد و افزود: برای عنصر انقلابی جهت گیری های افراد مهم است و بدانید اگر جریان دانشجویی از مردم جدا شود دو ریال نمی ارزد در سخن امام راحل بسیتر کلمات در مورد محرومان است در اردو های جهادی و مطالبات سیاسی و پی گیری های اجتماعی بسیج دانشجویی باید رسیدگی به مردم و محرومین مشهود باشد./1318/پ202ب1

ارسال نظرات