۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۴۵۷۳۷
امام جمعه موقت قزوین:

آقای رییس جمهور آمریکا را مؤدب معرفی نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین با بیان سؤالی مبنی بر این‌که چرا رییس جمهور باید آمریکا را مودب معرفی کند؟ گفت: این چه مؤدبی است که کشتار می‌کنند، متأسفانه در برخی از ادبیات‌ها می‌شنویم که از طرفی کاریکاتورها را محاکمه می‌کنند و از طرفی افراط گریی‌ها را تأیید می‌کنند، این‌ها حماقت می‌کنند.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز در نشست اخلاقی مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین با تبریک ایام دهه فجر به فرزندان انقلاب گفت: باید به اخلاق انقلابی اشاره کنیم و این یک اصل بسیار مهم است.

 

وی در ادامه با اشاره به یارگیری زمان انقلاب افزود: در ایام پیش از انقلاب مردم به‌دنبال یارگیری بودند و آدم‌های انقلابی می‌ساختند و هدایت می‌کردند.

 

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به آیه 39 سوره مبارکه طه که به حضرت موسی(ع) اشاره دارد، ابراز داشت: خداوند خطاب به موسی(ع) می‌فرماید ما به مادر تو وحی کردیم که این کودک را در جعبه کوچکی قرار بده و به دریا بیانداز و آب آن را به ساحل می‌رساند و دشمن من و پسرت موسی‌(ع) او را خواهد گرفت و با محبتی که از خودم به تو موسی(ع) بخشیدم تو را بزرگ کردم.

 

بزرگان دین را خود خدا تربیت می‌کند

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: این آیه شباهت عجیبی به زندگی امام خمینی(ره) دارد که خود خدا چنین بزرگانی را تربیت می‌کند، بزرگان دین ما هم چنین بوده‌اند و از کودکی خود خدا بالا سرشان بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین ابراز داشت: هرکس زندگی امام خمینی(ره) را می‌دید به سمت حوزه کشیده می‎‌شد و محبت امام(ره) در دلهایشان نفوذ می‌کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) که در سالگرد حاج‌آقا مصطفی خطاب به طلاب داشتند، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند شما طلاب که وکیل و مهندس نمی‌شوید با دانشگاهیان تعامل و ارتباط بهتری برقرار کنید.

 

باید به ادبیات انقلاب نگاه ویژه‌ای داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که این انقلاب اخلاق و ادبیاتی دارد، اظهار داشت: باید به این ادبیات با دقت نگاه کنیم الآن در حال حاضر انقلاب جدیدی وجود دارد کسانی که در انقلاب بودند، می‌گفتند با دست خالی نمی‌شود کاری کرد.

 

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: کسی که مدافع است باید از لحاظ نظامی سه برابر دشمن تسهیلات داشته باشد و باید بتواند با پشتیبانی دفاع کند و در آن زمان که روز به روز اسلحه مصرف می‌شد، مقابله با دشمن کار بسیار دشواری بود.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین با اشاره به افکار آمریکایی که در بین مردم آن زمان وجود داشت، گفت: می‌گفتند سه نفر ما در مقابل یک نفر از دشمن توانایی دارد در حالی که فکر اعتقادی ما در جواب می‌گوید اگر بیست نفر با صبر و استقامت وجود داشته باشد با دویست نفر آنها مقابله خواهد کرد.

 

وی در ادامه افزود: باید قدر دین را با این فکر بدانیم که فاصله بسیار زیادی بین فکر شیعی و آمریکایی وجود دارد و همان فکر آن زمان، الان هم در بین برخی مسؤولان وجود دارد.

 

چرا رییس جمهور باید آمریکا را مودب معرفی کند؟

این استاد دانشگاه و حوزه در پایان با بیان سؤالی مبنی بر این‌که چرا رییس جمهور باید آمریکا را مؤدب معرفی کند؟ ابراز داشت: این چه مؤدبی است که کشتار می‌کنند، متأسفانه در برخی از ادبیات‌ها می‌شنویم که از طرفی کاریکاتورها را محاکمه می‌کنند و از طرفی افراط‌گریی‌ها را تأیید می‌کنند، این‌ صحیح نیست./955/پ202/ب6

ارسال نظرات