۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۸۱۷

خبرهای کوتاه از ویژه برنامه‌های دهه فجر فرهنگ‌سراهای مشهد

خبرگزاری رسا ـ انتشار نرم افزار چند رسانه ای «فریاد انقلاب»، برگزاری جشن های « ایام خوب بهمن»، برگزاری بیش از بیست جشن انقلابی در فرهنگسرای انقلاب اسلامی و اکران 18 طرح گرافیکی انقلابی در دانشگاه فردوسی از عناوین اخبار کوتاه دهه فجر فرهنگ سراهای مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از  ستاد خبری «فجر 36 مشهد» مجید عسگری، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، از انتشار نرم افزار چند رسانه ای «فریاد انقلاب» همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

 

وی با بیان اینکه این نرم افزار با محتوای سرودها و شاعران انقلابی تهیه شده است، افزود: نرم افزار چند رسانه ای «فریاد انقلاب» در تیراژ2هزار نسخه منتشر شده است.

 

عسگری  اضافه کرد: سرودهای انقلاب، معرفی شاعران انقلابی و روند ساخت آهنگ های انقلابی در ابتدای انقلاب از مهم ترین بخش های این نرم افزار می باشد.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، تصریح کرد: بخشی با عنوان «چاووش» در این نرم افزار به معرفی بیش از ده ها شاعر انقلابی به همراه گزیده ای از اشعار آن ها می‌پردازد.

 

 وی، همچنین تاکید کرد: دراین نرم افزار بیش از 100 فایل صوتی از سرودها و ترانه‌های انقلابی موجود می باشد.

 

عسگری با بیان اینکه این نرم افزار در بین مردم و تشکل های مردمی با هدف ترویج فرهنگ انقلاب توزیع می شود، تصریح کرد: در بخش «حدیث آزادی» این نرم افزار متن بیش از 100 شعر انقلابی، معرفی و مصاحبه با خوانندگان سرودهای انقلابی و مستند روند ساخت سرود خمینی ای امام به مخاطبان عرضه می‌کند.

 

وی همچنین یادآور شد: همچنین در بخش دیگری از نرم افزار چند رسانه ای «فریاد انقلاب»سرودهای انقلابی دهه 90 منتشر شده است.

 

مشاوره بیش از 12هزار دانش آموز مشهدی در سالن شهید بهشتی

مجید طهوریان عسگری، مدیر فرهنگسرای فنآوری و رسانه، گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از 12هزار دانش آموز مشهدی در سالن شهید بهشتی از مشاوران و متخصصین در موضوع فضای مجازی مشاوره می گیرند.

 

وی افزود: فرهنگسرای فنآوری و رسانه با همکاری آموزش و پرورش ناحیه4 مشهد، همزمان با ایام دهه فجر و به مدت یک ماه، پذیرای بیش از 12هزار دانش آموز از تمامی مدارس نواحی 7 گانه مشهد و تبادکان در کلیه مقاطع تحصیلی برای مشاوره تخصصی با مشاوران تخصصی حوزه وابستگی به فضاهای مجازی در سالن ورزشی شهید بهشنی واقع در کوهسنگی، انتهای خیابان شهید بهشتی، بلوار برادران شهید خلیلی می باشد.

 

مجید طهوریان عسگری، اظهار داشت: این فرهنگسرا با راه اندازی غرفه کلینیک رسانه و غرفه شهروند الکترونیک در نمایشگاه دانش آموزی «من انقلابی ام» که همزمان با دهه فجر آغاز و یکماه تا 12 اسفند ماه سال جاری نیز به طول می انجامد، همه روزه در نوبت های صبح و عصر برای دانش آموزان دختر و پسر کلیه مدارس امکان سنجش میزان وابستگی هر کدام از دانش آموزان به کامپیوتر و فضای مجازی را فراهم آورده است.

 

وی افزود: در این نمایشگاه پس از سنجش میزان وابستگی هر دانش آموز به اینترنت، راهکارهایی نیز برای کاهش وابستگی وی به فضای مجازی توسط مشاور ارائه می شود.

 

طهوریان همچنین از دیگر اقدامات این فرهنگسرا در ایام دهه فجر به افتتاحیه دوره های آموزشی «کاظم اخوان» اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش مستندسازی، روزنامه نگاری و نشریه نگاری مجازی از دوره های آموزشی در نظر گرفته شده در این دوره آموزشی است که علاوه بر ظرفیت خاص ثبت نام برای دانشجویان و اعضاء تشکل های مسجدی، امکان ثبت نام این دوره ها برای سایر متقاضیان به طور عام نیز وجود دارد.

 

 معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد،خاطر نشان کرد:افتتاح مرکز دائمی بازی های رایانه ای ایرانی اسلامی برای دانش آموزان در فرهنگ سرای غدیر نیز از دیگر برنامه های دهه فجر بود که در دومین روز از ایام دهه فجر افتتاح و در تمامی ایام سال پذیرای مشتاقان خواهد بود.

 

جشن های « ایام خوب بهمن»؛ نماد یادآوری محورهای انقلاب

محمد باغبان، مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن با بیان اینکه جشن های انقلاب به مدت 6 شب تا 22 بهمن برگزار می شود، گفت: برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب، نمادی برای یادآوری شاخص‌ها و محورهای مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن است.

 

محمد باغبان با بیان این نکته که اولویت برگزاری جشن ها در این فرهنگسرای با مشارکت مردمی بوده است، اظهار داشت: به منظور گرامیداشت ایام مبارک دهه مبارک فجر، تعداد 6 جشن با عنوان «ایام خوب بهمن» با مشارکت 6 تشکل مردمی تا 22 بهمن ماه جاری در فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن مشهد برگزار می شود.

وی که برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب را نمادی برای یادآوری شاخص‌ها و محورهای مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن دانست، ادامه داد: از این تعداد برنامه یک برنامه با مشارکت پایگاه بسیج«ام ابیها» به طور اختصاصی برای بانوان و 5 برنامه نیز برای خانواده های منطقه طراحی شده و اجرا می شود.

 

مدیر فرهنگ سرای شهر زیبا و ایمن مشهد در توضیح سلسله برنامه «ایام خوب بهمن» که توسط این فرهنگسرا اجرا می شود، افزود: در این مراسم که با استقبال شهروندان همراه است، ضمن اجرای برنامه های متنوع و شاد، اجرای سرود، همخوانی و تئاتر مسابقاتی برای کودکان برگزار و جوایزی نیز بین شرکت کنندگان به قید قرعه اهدا می شود.

 

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که نگاه تمام دنیا به ایران است و فشارهای سیاسی فراوانی به کشور وارد می شود، مردم ما با استقبال و حضور در برنامه های دهه فجر نشان دادند که همواره از نظام و انقلاب دفاع کرده و پشتیبان ولایت فقیه و رهبر فرزانه خود هستند.

 

باغبان آرمان ها و ارزش‎های انقلاب اسلامی را چراغ راه آیندگان و توسل به این ارزش‎ها را عامل سعادت فردی و اجتماعی جامعه ایرانی دانسته و اظهارکرد: بی‌شک حضور باشکوه مردم ولایتمدار مشهد در این جشن ها می‌تواند شکوفایی و شور و نشاط این جشن را هر چه بیشتر کند.

 

برگزاری«تور هویت بخشی علمی» ویژه دانشجویان و دانش آموزان

سید حسین حسینی، مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد از برگزاری «تور هویت بخشی علمی» همزمان با دهه پربرکت فجر ویژه دانش آموزان و دانشجویان شهر مقدس مشهد برگزار می شود.

 

سید حسین حسینی با بیان این مطلب که «تور هویت بخشی علمی» ویژه مدارس و دانشگاه های مشهد برگزار می شود، اظهار داشت: در این ویژه برنامه ها کارشناسان و فارغ التحصیلان دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین شرکت های دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه فردوسی به معرفی دست آورد های علمی کشور، پیشرفت ها و توانمندی های علمی دانشمندان و شهدای علمی کشور می پردازند.

 

وی با بیان اینکه این برنامه ها به صورت 4 تا 5 ساعته و با حضور 10 کارشناس در مدارس سطح شهر مشهد با اولویت برگزاری در مناطق محروم برگزار می شود، افزود: هویت بخشی علمی، تقویت خودباوری و افزایش اعتماد به نفس ملی از مهم ترین اهداف برگزاری این برنامه مجموعه تور علمی محسوب می شود.

 

حسینی اظهار داشت: در ادامه این برنامه کارگاه های مختلف همچون «موشک آبی»، «اکران فیلم مستند های کشور با موضوع انقلاب اسلامی»، «نمایشگاه پورتال با موضوع دست آورد های موشک های فضایی کشور» برگزار می شود.

 

مدیر فرهنگ سرای علوم و نجوم مشهد ادامه داد: «تور انقلاب» « کاروان های انقلاب»، « مسابقه دومینوی انقلاب» و «همایش اکران دست آورد های علمی کشور» از دیگر برنامه های این فرهنگسرا در طول ایام الله دهه فجر می باشد.

 

برگزاری بیش از 20جشن انقلابی در فرهنگسرای انقلاب اسلامی

جانبازان، ایثارگران و فعالان انقلابی شهر مشهد همزمان با سی و ششمین فجر انقلاب در تعداد 20 جشن فرهنگسرای انقلاب اسلامی حضور می یابند.


همزمان با ایام مبارک دهه فجر، فرهنگسرای انقلاب اسلامی با دعوت از جانبازان، ایثارگران و فعالان انقلابی بیش از 20 جشن انقلابی را با موضوعات مختلف را در این فرهنگ سرا برگزار می کند.

 

جشن های این فرهنگسرا در دو نوبت صبح با حضور جمعی از دانش آموزان مدارس مناطق 4و 5 و اجرای سرود و مسابقه و نوبت عصر ویژه خانواده ها با دعوت از انقلابیون و همراه با اجرای سرود و اکران نمایش های انقلابی بدون ممنوعیت برای استفاده از اقشار دیگر برگزار می شود.

 

این برنامه های که با هدف بیان خاطرات انقلابی از زبان ایثارگران، عکاسان انقلابی، جانبازان و راویان انقلاب اجرا می شود، هر روز شاهد حضور برخی از انقلابیون همچون کاشف حسینی جانباز دوران انقلاب، حجت الاسلام رضویان حسینی پیشنماز انقلابیون مشهدی و محمد عاصفی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر خواهد بود که گفتگو و بیان خاطرات این افراد فضا را برای آشنایی جوانان با اتفاقات روزهای انقلاب فراهم می کند.

 

 از دیگر برنامه های این فرهنگ سرا همزمان با دهه فجر می توان به بازدید از خانواده های شهدا مناطق 4 و5 اشاره کرد که همه روزه و با حضور جمعی از مسئولان منطقه4، اعضاء تشکل ها و هیأت های مذهبی و فعالان مساجد صورت می گیرد و در پایان این دیدار نیز از خانواده های شهدا با اهداء لوح تقدیر و شاخه گل قدردانی می شود.

 

خاطرنشان می شود که حضور در جشن های فرهنگ سرای انقلاب اسلامی عمومی بوده و علاقمندان به شرکت در این مراسم می توانند از ساعت 18 تا 20 هر شب طی ایام مبارک دهه فجر به فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در خیابان پنج تن47 ،جنب پارک ارم مراجعه نمایند.

 

اکران 18 طرح گرافیکی انقلابی در دانشگاه فردوسی مشهد

 

به مناسبت فرا رسیدن ایام ا... دهه فجر و با همکاری فرهنگسرای انقلاب اسلامی بیش از 20تن از گرافیست های برجسته استانی و کشوری در شهر مشهد به طراحی و ایجاد طرح های گرافیکی با محوریت انقلاب اسلامی پرداختند.

 

این طرح ها که حاوی مضامین انقلابی می باشد، در قالب 18پوستر نمایشگاهی، طرح های تایپوگرافی و نماد برای نمایش و عرضه در دانشکده های مختلف دانشگاه فردوسی و همچنین به صورت پراکنده در نقاط مختلف و پر تردد سطح شهر مشهد طراحی شده است.

 

این طرح ها که از میان 26 اثر برگزیده شده اند، نماینگر مضامینی همچون وحدت و همدلی مردم، آرمان های انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

 

همچنین از دیگر فعالیت های فرهنگسرای انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر می توان به طراحی برنامه اندرویدی با عنوان «واقعیت افزوده» اشاره کرد که شامل نقشه مشهد، و همچنین کلیپ های تصویری وقایع زمان انقلاب بوده و با نصب بر روی موبایل امکان استفاده و پخش کلیپ ها را برای مخاطبین فراهم می کند.

 

این برنامه توسط فرهنگسرای انقلاب و با همکاری هنرمند برجسته کشوری حسین منصوری نژاد تهیه و طراحی شده است که علاوه بر قابلیت های ذکر شده می توان با جستجوی نام شهدا، به آدرس خیابان های نامگذاری شده به نام آنان نیز دسترسی پیدا کرد.

 

شایان ذکر است این طرح همزمان با 22بهمن ماه در عرصه میدان شهدا رونمایی شده و از طریق بلوتوث برای راهپیمایان ارسال می شود./1310/پ203/ب5

ارسال نظرات