۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۸۷۳
حجت الاسلام اسماعیل پور:

ثبت چهار وقف جدید در اصفهان با ارزش 11 میلیارد ریال

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان از ثبت چهار وقف جدید با ارزش 11 میلیارد ریال در سامانه اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد.
وقف و تلاوت

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، رییس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره به این‌که در دو ماهه اخیر چهار وقف جدید در اوقاف ناحیه یک شهرستان اصفهان به ثبت رسید و وقف نامه‌های آن تنظیم شد، گفت: ارزش ریالی موقوفات مذکور بالغ بر یازده میلیارد و 950 میلیون ریال برآورده شده است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان به تفکیک به موقوفات جدید اشاره کرد و افزود: نخستین موقوفه به ارزش بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی بانوی نیک‌اندیش اصفهانی وقف شد.

 

وی تصریح کرد: حاجیه خانم بهرامیان سه دانگ از منزل مسکونی خود در رهنان را با نیت انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در رهنان وقف کرد.

 

وقف جدیدی به ارزش 450میلیون ریال در دهاقان

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور ارزش دیگر موقوفه جدید ثبت شده در سامانه جامع موقوفات را بالغ بر 450 میلیون ریال عنوان کرد.

 

وی با بیان این‌که وقف 6 حبه از 72 حبه یک درب باغ و نیم سهم آب قنات از سوی ثریا خطایی در اوقاف ناحیه یک شهرستان اصفهان انجام شد، گفت: این موقوفه با نیت خرید جهیزیه مستمندان ثبت شده است.

 

وقف زمینی به نیت احداث مسجد و کتابخانه

وی به سومین وقف به ثبت رسیده اشاره کرد و گفت: قطعه زمینی با مساحت 500 مترمربع از قریه دستجرد قها از سوی بتول ابن حجازی به وکالت از عصمت خلجی وقف شده است.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان این که موقوفه مذکور با نیت احداث مسجد، کتابخانه و متعلقات مربوطه وقف شده است، ابراز داشت: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

 

وقف 500مترمربع زمین در رهنان

رییس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان از وقف قطعه زمینی به مساحت 500 مترمربع در رهنان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این موقوفه را 7 میلیاردو 500 میلیون ریال برآورد کرده اند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل پور با اشاره به این که این قطعه زمین در منطقه رهنان، بلوار امام رضا واقع شده است، تصریح کرد: سید عباس حسینی رهنانی واقف نیک اندیش این موقوفه را با نیت احداث مسجد، حسینیه و متعلقات حضرت قائم (عج) وقف کرده است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در پایان گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده، متولی کلیه موقوفات مذکور واقفان خواهند بود./939/ت303/ب6

ارسال نظرات