۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۴۶۳۶۴
رییس دفتر رییس جمهور در سمنان:

تحریم‌ها نمی‌تواند ملت ایران را به زانو در آورد/ مشکلات کشور را با تدبیر در درون خانواده بزرگ ایران حل می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر رییس جمهور گفت: قدرت‌های جهانی و دشمنان بدانند با اعمال تحریم‌ها هرگز نمی‌توانند ملت ایران را به زانو درآورند زیرا مشکلات موجود و کاستی‌ها را با تدبیر در درون خانواده بزرگ ایران حل می‌کنیم.
نهاونديان نهاونديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور در جمع راهپیمایی کنندگان سمنانی در میدان امام خمینی(ره) این شهرستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با بیان اینکه 22 بهمن تجلی اراده پیروز یک ملت سرفراز است، اظهار کرد: امروز و در سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شور همراه با شعور و سرزندگی در رگ‌های جامعه همچون اوایل انقلاب جریان دارد.

 

وی با بیان اینکه عزم و سرزندگی ملت ایران در تاریخ انقلاب‏های دیگر کشورها کمتر دیده می‏شود، افزود: این شور و شعور از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و امروز جمعیت حاضر در صحنه، نشاط و بالندگی انقلاب اسلامی را بار دیگر به جهانیان اعلام کردند.

 

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به پایائی توأم با پویایی انقلاب اذعان کرد: پایائی انقلاب اسلامی ملت ایران در ارزشی بودن آن نهفته است و نشاندهنده این است تکیه انقلاب ما به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی است که محدود به یک نسل و زمان خاص نیست.

 

نهاوندیان با اشاره به اینکه اخلاق همیشه ممدوح، جذاب و مطلوب است و امروز و دیروز ندارد، تصریح کرد: هدف انقلاب ما فقط سرنگونی شاه نبود و باید گفت محبوبیت انقلاب ما در مطلوبیت عدالت، آزادی و استقلالی بود که هم اکنون نیز این مطلوبیت تداوم دارد و محدود و منحصر در یک عصر و زمان خاص نبوده و نخواهد بود.

 

وی با تأکید بر اینکه در کنار این ارزش‌های ماندگار که محدود به زمان نیست، عنصر دیگری هم انقلاب را پویا نگه داشته است، خاطر‌نشان کرد: کارآمدی و روزآمدی و توجه به مسائل روز، تکیه بر سرچشمه وحی که فرازمانی است، تجهیز و تسلیح به زمان‌آگاهی، بهره گیری از عقل و تدبیر، چاره اندیشی بر رفع‌ مشکلات، حرکت متناسب با اقتضای زمان از عناصر مهم پویایی است که عنصر اول یعنی پایایی انقلاب را تکمیل کرده است.

 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: ما با آموزه‏های برگرفته از مکتب ائمه اطهار(ع)، خردورزی، تعقل و تدبیر را در دستور کار خود قرار داده ایم و به جای محدودیت در سؤالات دیروز در فکر چاره اندیشی برای حل سؤالات امروز برآمده ایم.

 

نهاوندیان با تأکید بر اینکه باید شجاعانه اشتباهات خود را بپذیریم و برای تدبیر مشکلات و رفع اشتباهات از خردمندان جامعه استفاده کنیم، افزود: دهه فجر، فرصتی است برای اینکه خود را در پرتو ارزش‏های انقلاب ارزیابی نموده و بررسی کنیم که، به چه میزان در سالی که گذشت و سال‌های گذشته در مسیر هدف‏های اصیل انقلاب گام برداشته‏ایم و چقدر توانسته ایم این امانت را به نسل بعدی، سرفراز و استوار تحویل دهیم.

 

کارنامه دولت تدبیر و امید تا به امروز درخشان بوده است

 

وی با اشاره به حماسه سیاسی مردم در 24 خرداد 92 در لبیک به پیام رهبری گفت: دولت تدبیر و امید نجات اقتصاد، اخلاق، تعامل سازنده با جهان را در دستور کار خود قرار داده است و در این فاصله کوتاه خدمت یک سال و نیم خود، کارنامه درخشانی داشته است.

 

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به عزم ملی مردم گفت: خوشبختانه توانستیم شرایط رکود اقتصادی و تورم را به شرایطی عزتمندانه تبدیل کنیم و باوجود همه تحریم‌ها و فشار‌ها تورم بیش از 40 درصدی گذشته را به کمتر از 16 درصد در حال حاضر برسانیم.

 

نهاوندیان با اشاره به آغاز دوباره رشد اقتصادی کشور از سال 93 تصریح کرد: این ملت توانست با همت و امید به آینده و همدلی و همبستگی افول اقتصادی که در سال 91 حدود منفی شش و هشت دهم درصد و درسال 92 منفی یک درصد بود را در سال 93 متوقف کند.

 

وی به پیش بینی پیشرفت اقتصادی بیش از دو درصد در سال 93 اشاره کرد و گفت: پیام عزتمند ملت ایران به قدرت‏های بزرگ جهانی این است که تحریم‏های شما نمی‏تواند این ملت سرافزار را به زانو درآورد و چنانچه مشکلی داشته باشد در درون خانواده خود با تدبیر حل خواهد کرد و مجدداً به حرکت خود ادامه خواهد داد.

 

رییس دفتر رییس جمهور اضافه کرد: همین پیام قوت اقتصادی بود که طرف مذاکراتی را ناچار کرد زبان تهدید خود را کنار بگذارد و امروز با وجود اینکه هنوز به تواقق نهایی نرسیده‏ایم؛ اما تشدید تحریم متوقف شده است و دیگر کشورها طرفدار این نیستند که بر ملت ایران فشار بیشتر بیاوریم تا به اهداف خودمان برسیم و از این منصرف شده‏اند؛ همانا نشانه عزت ملت ایران است که در صحنه دیپلماسی هم می‏تواند منطق خود را با متنانت، استدلال و احترام متقابل بر کرسی بنشاند.

 

منافع و عزت ملت ایران در توافق هسته ای باید تأمین شود

 

نهاوندیان با تأکید بر اینکه حرف ملت ایران این است که ما در مذاکره جدی و خواهان توافق نهایی هستیم؛ اما توافق عزت‌مندانه توافقی که در آن احترام ملت ایران، منافغ و عزت این مردم تأمین شده باشد، خاطر‌نشان کرد: دشمنان خواسته‏های تحمیلی خود در وادار کردن ملت ایران به عقب نشینی از دستاوردهای هسته‏ای را کنار گذاشته‏اند و پذیرفته‏اند که ملت ایران باید فناوری و غنی‏سازی هسته‏ای را داشته باشد.

 

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به ضرورت سرمایه‏گذاری در اقتصاد برای ایجاد اشتغال جوانان تحصیل‏کرده گفت: باید میدان را برای سرمایه‏گذاری باز کنیم؛ چرا که تنها راهکار حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور سرمایه‏گذاری اقتصادی است.

 

نهاوندیان تأکید کرد: نرخ سرمایه‏گذاری جدید که متأسفانه در سال 90 یک درصد، در سال 91 بیست و سه و هفت درصد در سال 92 منفی 6 و 9 دهم درصد بود در سال 93 به همت ملت و با سرمایه امید به آینده نرخ این نرخ رشد سرمایه گذاری به مثبت 8 و نیم درصد ارتقا پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم با همین روحیه مثبت و با حفظ روحیه نشاط و امید گام‏های بلندتری را برداریم، گفت: بر اساس چشم‏انداز 20 ساله، باید نرخ رشد هشت درصدی داشته باشیم تا بتوانیم به هدف اول بودن در منطقه برسیم و کاستی‏های گذشته باید با همت این ملت و به سرمایه فکر و تدبیر فرهیختگان جبران شود و البته جبران خواهد شد.

 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با توجه به کاهش قیمت نفت و درآمدهای نفتی در بودجه اما به موازات ساماندهی اقتصادی، تورم مهار و رشد آغاز شد و در مسائل اجتماعی هم گام‏های ملموس و مؤثری برداشته شده است، خاطرنشان کرد: حرکت شایسته طرح تحول نظام سلامت که حتی برخی کشورهای پردرآمد جهان نتوانسته‏اند آن را عملی کنند از افتخارات است، زیرا ما توانستیم طرح بیمه همگانی را در کشور اجرا و هزینه بیماران بستری را به کمتر از 10 درصد تقلیل دهیم.

 

نهاوندیان با تأکید بر توجه به نیازهای اصلی جامعه، حرکت در زیرساخت‏سازی اقتصاد کشور، ایجاد فرصت برای تولید، کار در بخش کشاورزی و تأمین آب صدها هزار هکتار از زمین‏های حاصلخیز خوزستان، ایلام و استان‏های دیگر که علاوه بر اینکه زیر کشت خواهند رفت، حرکتی در جهت ایجاد اشتغال و خودکفایی کشور در بحث غذا نیز هست، یعنی آنچه که انقلاب به دنبالش بوده است، جامه عمل پوشانده خواهد شد را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

 

وی ایجاد فرصت‏های شغلی در زیرساخت‏های ریلی، شکوفایی سواحل، وصل حمل و نقل ایران به کشورهای همسایه، توجه به ظرفیت‏های ایران، تبدیل شدن به قطب مواصلاتی و اتصالاتی در منطقه که همگی در راستای تحقق وعده‏های انقلاب و ایجاد شغل برای جوانان است، را از دیگر اقدامات دانست.

 

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به لزوم کاهش وابستگی و اتکای بودجه به نفت و کاهش 30 درصدی این اتکا در بودجه 94 گفت: خوشبختانه در ده ماهه سال93، 30 درصد رشد صادرات غیرنفتی را شاهد بودیم که این به معنای حرکت و تحول اقتصاد و توان عرضه کالای با کیفیت به بازارهای جهانی است.

 

با همبستگی و عزم ملی زنجیرهای ظالمانه تحریم را خواهیم شکست

نهاوندیان با تأکید بر اینکه با وحدت، انسجام، همبستگی و عزم ملی زنجیرهای ظالمانه تحریم را خواهیم شکست، اضافه کرد: برنامه‏ها و اهداف اقتصادی بدون حرکت صحیح فرهنگی و اجتماعی جامعه امکان پذیر نیست و امام خامنه‏ ای نیز تأکید بر این دارند که فرهنگ از اقتصاد مهم‏تر است.

 

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه اخلاق، تربیت و امر به معروف و نهی از منکر رسالت جدی یکایک ماست، گفت: اگر ما توانستیم بسیجی را که در حوزههای سیاسی داشتهایم و پیروز شدهایم، همین بسیج را در اقتصادمان داشته باشیم و در حوزه فرهنگ کشورمان، می توانیم مطمئن باشیم که این انقلاب مرتباً پیام خود و حوزه نفوذ خود را در سراسر جهان خواهد گستراند.

 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مقابله با تروریسم، خشونت و افراطی‏گری است، گفت: انقلاب اسلامی با اخلاق شروع شده است و مقاومت ما در مقابل بی اخلاقی، ظلم و ستیز ادامه خواهد داشت.

 

نهاوندیان با بیان اینکه یکی از محورهای سه گانه برنامه‌ها و اهداف دولت احیای اخلاق در جامعه است، تصریح کرد: ما مخالف هر گونه افراط و خشونت در جهان هستیم و همگان را به اخلاق دعوت می کنیم و هرگز از این مسیر خود عقب نخواهیم نشست.

 

وی با بیان اینکه شرط دعوت به اخلاق این است که خود عامل به اخلاق باشیم، گفت: باید مروج وحدت، یکدلی،ش همبستگی در جامعه باشیم و ملت ایران بداند کسانی که دعوت به تفرقه می کنند و صفوف یکپارچه مردم را برهم می‏زنند و مروج بغض و عداوت در جامعه هستند نمی توانند دلسوز کشور باشند.

 

رییس دفتر رییس جمهور تأکید کرد: بدانیم که تنها در سایه وحدت و همبستگی است که می توانیم به اهداف عالی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یابیم چرا که "یدالله مع الجماعه" و این وعده خداوند حتمی و عملی است. /977/پ201/ج

ارسال نظرات