۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۴۶۵۲۸
دبیرکل جنبش احرار بحرین در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

ایجاد پایگاه نظامی انگلیس در بحرین برای مبارزه با انقلاب‎ مردم/ بازداشت شیخ علی سلمان رژیم منامه را سردرگم کرده است

خبرگزاری رسا ـ دیبرکل جنبش احرار بحرین با تأکید بر افزایش چشم‌گیر تحرکات مردمی در چهارمین سالگرد انقلاب 14 فوریه بحرین، گفت: هتک حرمت علما خط قرمز انقلابیان بحرینی است.
سعيد شهابي، معارض بحريني سعيد الشهابي، دبيرکل جنبش آزادگان بحرين

 

سعید الشهابی، دبیرکل جنبش احرار بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به فرارسیدن سالگرد انقلاب بحرین با تأکید بر اینکه جنایت‌های آل خلیفه نمی‌تواند خللی در اراده مردم بحرین ایجاد کند، گفت: اقدامات اخیر رژیم آل خلیفه در بازداشت شیخ علی سلمان و مقابله با جریان‌های سیاسی و دینی کشور با هدف ضربه به انقلاب 14 فوریه و ناامید کردن مردم از آینده این انقلاب صورت می‌پذیرد.

 


وی افزود: آل خلیفه در حالی تلاش دارد رعب و وحشت را در دل شهروندان بحرینی ایجاد کند که روز به روز بر صلابت و پایداری مردم به منظور تحقق اهداف انقلاب کرامت افزوده می‌شود.
 

 

این شخصیت بحرینی انتقاد سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری از دستگیری شیخ علی سلمان، دبیرکل جریان الوفاق بحرین را نشانه تأثیر گذاری خروج مردم به خیابان‌ها برشمرد و اظهار داشت که حکومت منامه با بحرانی جدی مواجه است که این عالم بحرینی را محاکمه کند یا در برابر موج به راه افتاده داخلی و خارجی عقب نشینی کند.
 

 

سعید الشهابی با اشاره به بالاگرفتن تحرکات مردمی در چهارمین سالگرد انقلاب بحرین، گفت: بازداشت شیخ علی سلمان به چالشی جدی و عامل سردرگمی برای آل خلیفه تبدیل شده است، چرا که این اقدام موجب ملتهب شدن خیابان‌های منامه و افزایش تظاهرات در بحرین شده است.
 

 

وی ابراز امیدواری کرد که خیزش اخیر مردم به تضعیف رژیم منامه و سرنگون شدن آن بینجامد و گفت: حاکمیت در بحرین تفاوتی بین اهل سنت و شیعیان قائل نیست و هر کسی که به مخالفت با آن برخیزد را سرکوب می‌کنند. 
 

 

دبیرکل جنبش احرار بحرین خاطرنشان کرد: آل خلیفه علمای بحرینی را به دلیل جایگاه ویژه و حمایتشان از خواست مردم، تهدیدی جدی برای خود می‌بیند و  به همین دلیل است که در برهه اخیر شاهد افزایش چشمگیر بازداشت علمای بحرینی هستیم. اما در مقابل باید توجه داشت هتک حرمت علما خط قرمز ملت بحرین است و در نتیجه این اقدام افزایش تحرکات مردمی را در بر خواهد داشت.
 

 

سعید الشهابی در ادامه به تأسیس پایگاه نظامی انگلیس در بحرین اشاره و تصریح کرد: انگلیسی ها تلاش دارند به حاکمان منطقه القا کنند که توانایی حمایت از نظام آنها در برابر انقلاب های مردمی را دارند. تأسیس پایگاه نظامی انگلیس نیز با همین بهانه و با سوء استفاده از ساده لوحی سردمداران بحرین عملیاتی شده است.
 

 

وی با تأکید براینکه مسالمت آمیز بودن انقلاب بحرین نوید آینده روشنی را برای این کشور می‌دهد گفت: انقلابیان بحرین در چهار سال گذشته باوجود همه اقدامات تحریک آمیز رژیم منامه هیچگاه به خشونت روی نیاورده اند، امری که توطئه‌های آل خلیفه را خنثی می‌کند و اجازه نمی‌دهد نهادها و سازمان های بین المللی علیه انقلاب بحرین موضع بگیرند./983/ب911/ک

ارسال نظرات