۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۴۶۷۶۲

اخبار کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش متولیان موقوفات خراسان رضوی، در دستور کار قرار گرفتن شناسایی اراضی موقوفه ای بلا اقدام و ورود معلمان قرآن مدارس به طرح ملی حفظ عناوین مهمترین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در راستای اجرای برنامه های سازمانی اوقاف مبنی بر تعامل شرعی و قانونی با متولیان موقوفات دوره آموزشی ویژه متولیان موقوفات 13 شهرستان استان برگزار می شود.

 

بنا بر این گزارش 340 نفر از متولیان موقوفات شهرستانهای سبزوار، نیشابور، جوین، جغتای، داورزن، کلات، تایباد، تربت جام، درگز، قوچان، چناران، طرقبه شاندیز و ادارات نواحی یک و چهار مشهد در این همایش حضور می یابند.

گفتنی است این همایش با حضور حجت الاسلام امراله حسنی نیا مدیر کل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشوردوشنبه 27 بهمن ماه از ساعت 8 الی 14 در محل تالار همایش های نور واقع در خیابان آبکوه –جنب اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار می شود.

 

سی و دومین وقف جغتای در سال 93 ثبت شد

احمد محمدیان گفت: بانوی جغتایی فاطمه مزینانی قطعه زمینی به مساحت 63 متر مربع در روستای حسین آباد از توابع شهرستان جغتای را وقف کرد.

 

وی افزود:این وقف با نیت احداث سرویس بهداشتی مسجد جامع روستای حسین آباد صورت گرفته است.

 

محمدیان ارزش وقف مذکور را 125 میلیون ریال اعلام کرد.

 

رئیس اداره اوقاف جغتای اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سی و دو وقف جدید در این شهرستان توسط نیکوکاران خیر اندیش به ثبت رسیده است.

 

فرهنگی بازنشسته مغازه خود را وقف ایتام کرد

همزمان با ایام الله دهه فجر واقف نیک اندیش بازنشسته آموزش و پرورش که خواست نامی از وی ذکر نشود یک باب مغازه تجاری در شهرستان تربت حیدریه را وقف ایتام نمود.

 

ارزش وقف مذکور چهارصد میلیون ریال می باشد که با نیت صرف هزینه های ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) وقف شده است.

 

شناسایی اراضی موقوفه ای بلا اقدام در دستورکار اداره اوقاف

 در جلسه ای که با حضور رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد برگزار شد شناسایی اراضی موقوفات بلا اقدام اوقاف ناحیه یک مشهد در دستور کار قرار گرفت.

 

بنا بر این گزارش شناسایی پرونده های موقوفاتی که بلا اقدام ماندند توسط واحد اجارات اداره ناحیه یک انجام و بررسی های لازم جهت برنامه ریزی در مورد این اراضی صورت می گیرد.

 

همچنین جهت اجرای امینانه نیات واقفین وصول مطالبات موقوفات با جدیت بیشتری صورت می پذیرد.

 

گفتنی است در این جلسه مقرر شد تنظیم اسناد مالکیتی با توجه به تکلیف سالانه ای که اداره کل اوقاف در نظر گرفته با روند سریعتری پیش رود.

 

ورود معلمان قرآن مدارس به طرح ملی حفظ

 اجرای طرح غیرحضوری حفظ قرآن کریم اداره اوقاف انگیزه ای برای معلمان جهت آموزش حفظ برای دانش آموزان خودشان در مدارس شد.

 

طرح غیرحضوری حفظ باعث استفاده مناسب از زمان برای دانش آموز و معلم می شود که تاکنون مورد استقبال معلمان قرآن ناحیه پنج آموزش و پرورش مشهد قرار گرفته است.

 

در این طرح هر معلم با قرآن آموزان کلاس خودش حفظ ترتیبی قرآن را به صورت غیرحضوری و تلفنی دنبال می کند و در صورت استقبال، دانش آموزان مدرسه و ناحیه نیز در طرح شرکت می کنند.

 

این طرح به صورت پایلوت برای دانش آموزان حاشیه شهر مشهد برگزار می شود.

 

بدین منظور اولین جلسه توجیهی آموزشی برای معلمان قرآن ناحیه 5 برگزار شد که در آن فضای آموزشی و نحوه انجام کار توضیح داده شد.

 

پیش بینی می شود 1500 دانش آموز در این طرح شرکت کنند و مقدمات ثبت نام طرح در مدارس انجام شده است./930/پ203/ب5

  

 

ارسال نظرات