۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۴۷۳۴۰
30 اسفندماه با حضور رییس مجلس؛

دهمین نمایشگاه کتاب استان قم افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که آمار مشارکت ناشران در نمایشگاه کتاب امسال استان قم یک سوم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، گفت: دهمین نمایشگاه کتاب استان، روز پنجشنبه ساعت 10 با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مجتمع ناشران افتتاح می‌شود.
حجت الاسلام ايزدپناه مديرکل ارشاد قم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالرضا ایزدپناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست خبری دهمین نمایشگاه کتاب استان که امروز در اداره ارشاد قم برگزار شد، گفت: نیت اصحاب نشر و تقوای نویسندگان که در راستای حمل فرهنگ و مفاهیم علوم دینی است، سبب شده تا خداوند نگاه خاصی به استان قم داشته باشد که در این راستا، تهران حدود نیم میلیون کتاب از قم خریداری و به استان‌ها ارسال کرده است.

 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر وضعیت پشتیبانی و مالی دستگاه‌های اجرایی در حوزه نشر با مشکلاتی مواجه است اما وضعیت نشر با توجه به همت ناشران در حد مطلوب قرار دارد.

 

حجت الاسلام ایزدپناه اظهار داشت: استقبال شگفت انگیزی از سوی ناشران سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب استان قم انجام شده که آمار مشارکت امسال را به یک سوم بیشتر از سال‌های گذشته رسانده است.

 

وی عنوان کرد: یک طبقه از مجتمع ناشران برای بخش ناشران حوزه کودک و نوجوان تعلق گرفته است که امیدواریم همین امر سبب حضور چشم‌گیر کودکان و نوجوانان و والدین‌ آنها در نمایشگاه کتاب استان قم شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که نمایشگاه کتاب استان می‌تواند کمکی برای خبرنگاران جهت نشر کتب، همچنین اطلاع رسانی مفاهیم دینی کتاب‌ها باشد، گفت: نشست نقد کتاب، رونمایی از آثار ارزشمند از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است؛ امیدواریم نمایشگاه امسال مورد استقبال شهروندان و کتاب دوستان استان قرار گیرد.

 

وی ضمن قدردانی از علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی جهت اهتمام وی برای نشر هرچه بیشتر کتب، خاطرنشان کرد: دهمین نمایشگاه کتاب استان، روز پنجشنبه ساعت 10 با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مجتمع ناشران افتتاح می‌شود./997/پ202/ق

ارسال نظرات