۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۴۷۵۶۲
در قم؛

وجوه تعمیم رو‏ش‏های تربیتی قرآن کریم بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی وجوه تعمیم روش‏های تربیتی قران کریم به همت گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار می‏شود.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی وجوه تعمیم روش های تربیتی قرآن کریم را 30 بهمن‌ماه در قم برگزار می‌کند.

 

سیدعلی حسینی زاده استادیار گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و ارائه کننده بحث در این زمینه توضیح داد: سؤال اساسی در زمینه موضوع نشست این است که آیا روش‌های تربیتی قرآن و یا به تعبیری روش‌های تربیت الهی که درقرآن به کار رفته است؛ نظیر روش ابتلا و انحان قابل تعمیم به سایر مربیان است و هر مربی می تواند آنها را به کار گیرد و در تربیت دیگران از آنها بهره ببرد؟

 

وی افزود: ممکن است در پاسخ گفته شود که شکی نیست که قرآن کتاب تربیتی است و برای این است که هم دیگران از طریق آن تربیت شوند و هم روش‌های تربیتی آن را در باره دیگران به کار گیرند و دیگران را تربیت کنند ولی همه روش‌های الهی قابل تعمیم به سایر انسان نیست؛ چرا که خداوند دارای علم و اختیار و قدرت و حکمتی است که انسان دارای چنین امکاناتی نیست.

 

پاسخ به این ابهام و وجوه تعمیم روش‌های تربیتی قرآن کریم در این نشست بررسی می شود و طی آن با طرح 10 دلیل به اثبات امکان تعمیم روش‌های تربیت الهی بلکه لزوم آن می پردازیم، از جمله این ادله تربیتی بودن قرآن کریم، خلیفه الهی انسان است.

 

این نشست روز پنج شنبه 30 بهمن‌ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود و شرکت در آن برای اساتید، دانشجویان و طلاب آزاد است./1329/د102/ی

ارسال نظرات