۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۴۸۱۱۴
سرخوش خبر داد؛

اعزام ۲۶۲ هزار ایرانی به عمره/ ۹۴ درصد کاروان‌های حج تکمیل شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج وزیارت از اعزام بیش از ۲۶۲ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی خبر داد و گفت: حدود ۲۲۶ هزار نفر پس از اقامت ده روزه در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه و انجام مناسک عمره به ایران اسلامی بازگشته‌اند.
حسن سرخوش،مديرکل برنامه‌ريزي و پذيرش سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حسن سرخوش، مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج وزیارت، از اعزام بیش از 262 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی خبر داد.

وی افزود: از ابتدای عملیات اعزام عمره مفرده تاکنون 262 هزار و 751 زایر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند که حدود 226 هزار نفر پس از اقامت ده روزه در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه و انجام مناسک عمره به ایران اسلامی بازگشته‌اند.

سرخوش ادامه داد: این زایران با 878 پرواز به سرزمین وحی اعزام شدند که شرکت هواپیمایی ایران ایر کار اعزام 212 پرواز و 62 هزار و 210 زایر، هواپیمایی ماهان با 245 پرواز و 68 هزار و 660 نفر و شرکت هواپیمایی سعودی نیز با 421 پرواز و 131 هزار و 981 نفر در این مدت برعهده داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 18 هزار زایر ایرانی در مدینه منوره و همین تعداد در مکه مکرمه حضور دارند که به طور متوسط روزانه بیش از 3 هزار و 500 نفر از مدینه منوره راهی مکه مکرمه و همین تعداد از فرودگاه جده وارد ایران اسلامی می‌شوند.

مدیر کل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج، درباره آخرین اخبار از وضعیت نام نویسی کاروان‌های حج تمتع گفت: در حال حاضر تنها برخی کاروان‌های حج تمتع در استان‌ها ظرفیت آن‌ها تکمیل نشده است که طبق آمار بیش از 94 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شده است.

وی ادامه داد: آن دسته از استان‌ها که کاروان‌هایشان ظرفیت‌شان تکمیل نشده است به صورت استانی اطلاع رسانی می‌شود تا در این مدت ظرفیت باقی مانده را تکمیل کنند./840/د102/ف

ارسال نظرات