۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۴۸۳۲۵
آیت الله آل‌هاشم:

فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در کشور رایج شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور و ناکام کردن دشمن در تحمیل تحریم‌ها، تحقق بیانات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تحلیل و بررسی رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: محور اصلی سخنان رهبری تأکیدی دوباره بر اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی بود که بایستی مورد توجه همگان قرار گیرد.

 


وی با بیان این‌که تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور و ناکام کردن دشمن در تحمیل تحریم‌ها، تحقق بیانات رهبری در ا
جرای اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: تنها راه مبارزه با تحریم‌های آمریکایی و غرب اقدام عملی در راستای تحقق اصول اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 


امام جمعه موقت تبریز صرفه‌‌جویی، عزم ملی، مدیریت جهادی و افزایش تولید را از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی باید در تمام ارکان زندگی مردم اجرا و تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود، در غیر این صورت تلاش دولتمردان به صورت کامل جواب نخواهد داد.

 


آیت الله آل هاشم با تأکید بر این‌که باید فرهنگ استفاده از کالای ایران در کشور رایج شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به حمایت از تولید داخلی پرداخته و مردم نیز بر مصرف داخلی تأکید داشته باشند تا از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود ‌البته تولیدکننده داخلی نیز باید بر کیفیت کالای ایرانی بیفزاید.

 


وی رهایی کشور از وابستگی به نفت را عامل پیشرفت دانست و گفت: فراهم شدن زیرساخت‌های لازم نیازمند تدبیر در درآمدها و هزینه‌هاست، بایستی زمینه را برای تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و نیز افزایش تولید مهیا کرد.

 


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اصول مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد کشور اظهار داشت: قطع اتّکای بودجه‌ کشور به نفت، تکیه‌ بودجه به تولید داخلى و مالیات و ارتقای بهره‌وری جزء مواردی بوده که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشتند.

 


آیت الله آل‌هاشم استفاده‌ حداکثرى از ظرفیت‌هاى داخلی و جغرافیایى، مصرف محصولات داخلى از سوی مردم و مسؤولان، اجتناب از اسراف، تضییع مال و هدر دادن منابع عمومی، توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، مبارزه جدی با قاچاق و مبارزه‌ جدى با بدحساب‌هاى بانکى از دیگر مواردی بود که رهبری بر توجه جدی مسؤولان تأکید داشتند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات