۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۲۴۸۳۵۶
به میزبانی مناطق محروم شهرستان کوهرنگ صورت می گیرد؛

مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه از سوی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه از سوی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در هفته آخر اسفندماه جاری به میزبانی مناطق محروم شهرستان کوهرنگ صورت می گیرد.
ايام فاطميه
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه در این استان از سوی دفتر امام جمعه شهرکرد، طبق روال سال های پیش خبر داد و افزود: تنها تفاوتی که امسال این برنامه دارد آن است که مراسم دهه دوم را در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ برگزار می کنیم.
 
وی با بیان این که این مراسم در هفته آخر سال و در بخش بازفت برگزار می شود، اظهار داشت: هدف ما این است که فرهنگ فاطمی، فرهنگ قالب مردم این منطقه قرار گیرد.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که هر چه قدر می توانیم باید این فرهنگ غنی اسلامی را ترویج دهیم، تصریح کرد: سخنران این مراسم همانند سال های پیش، سخنران توانمند، حجت الاسلام والمسلمین صابری اراکی است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که مردم این مناطق در محرومیت کامل به سر می برند، آبادانی عمرانی و رفع کمبودها و مشکلات و همچنین ارتقاء امور فرهنگی مردم این مناطق را در کنار هم ضروری خواند و اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه هایی در مناطق محرومی همچون بازفت، در رشد فرهنگی مردم این منطقه و فراگیر شدن فرهنگ فاطمی در بین جوانان بسیار مؤثر خواهد بود.
 
این مقام مسؤول برگزاری چنین برنامه هایی در مناطق محروم را باعث توجه بیشتر مسؤولان اجرایی و فرهنگی به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم دانست و ابراز داشت: بنده از همان روزهای نخست حضورم در این استان به مناطق محروم و دور افتاده سفر کردم و پیگیر مشکلات آن ها هستم و مکرر هم مشکلات آن ها را به گوش مسؤولان کشوری و استانی رسانده ام.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به دو سفر رهبر انقلاب هم در زمان ریاست جمهوری و هم در زمان رهبری ایشان به بخش بازفت، شرایط فعلی مردم این منطقه را نامساعد دانست و ابراز داشت: وضعیت کنونی مردم این منطقه و نبود راه های ارتباطی و ابتدایی‎ترین امکانات زندگی در این مناطق شایسته سفر رهبر انقلاب به این مناطق و تأکیدات ایشان پیرامون حل مشکلات مردم این بخش نیست.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشریح وضعیت کنونی این منطقه برای رهبر انقلاب، از عنایت های ویژه ایشان در زمینه های گوناگون تشکر کرد و ابراز داشت: ایشان با عنایت ویژه، اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان جهت زیرسازی و آسفالت جاده لبد تخصیص دادند که بحمدالله بیشتر این مسیر در دستور کار قرار گرفته است./9457/ت202/ب2
ارسال نظرات