۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۴۸۴۵۲
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

قاریان خراسان شمالی به سی‌وهفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از اعزام قاریان برگزیده این استان به مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.
حجت الاسلام سهرابي - شوراي اداري خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، گفت: هفت نفر از قاریان و حافظان قرآن این استان که پیش تر در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی برگزیده شده بودند، به عنوان نمایندگان استان به مرحله کشوری این مسابقات اعزام شدند.

 

وی با اشاره به این که مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از پنجم تا یازدهم اسفندماه به میزبانی تبریز با حضور برگزیدگان قرآنی استان های سراسر کشور برگزار می شود، افزود: در این دوره از مسابقات، استان خراسان شمالی هفت نماینده شامل چهار برادر و سه خواهر دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در استان خراسان شمالی در رشته های حفظ پنج جزء، 10جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت و ترتیل به میزبانی شهرستان اسفراین برگزار شده که شرکت کنندگان تنها در سه رشته حفط، قرائت و ترتیل قرآن کریم موفق به کسب عنوان بر‌تر و راهیابی به مرحله کشوری این مسابقات شدند.

 

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان اوقاف در مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور 470 نفر نخبه قرآنی از استان های مختلف در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم با یکدیگر رقابت می کنند.

 

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: در مراحل شهرستانی و استانی این مسابقات در سطح کشور در مقطع بزرگسالان در دو بخش خواهران و برادران بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر شرکت کننده با یکدیگر رقابت کرده اند.

 

به گفته وی در مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در سطح کشور در مجموع هزار و 920 مسابقه در 386 شهرستان اجرا و پس از آن هم در مرحله استانی 280 مسابقه در 31 استان برگزار شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی یادآور شد: در این استان هم مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم نیمه آذر ماه امسال با حضور برگزیدگان شهرستانی به میزبانی شهرستان دارالقرآن اسفراین برگزار شد.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: این مسابقات با حضور حدود 200 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف از هشت شهرستان استان خراسان شمالی، در رشته های قرآنی قرائت، حفظ و ترتیل، در دو مقطع نوجوانان زیر 16 سال و شرکت کنندگان بالای 16 سال و در دو بخش برادران و خواهران برگزار شد.

 

به گفته وی رقابت های مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی در رشته های حفظ 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، ترتیل و قرائت قرآن کریم زیر نظر داوران بین المللی و مجرب قرآن کریم برگزار شد و بر اساس برنامه اعلام شده برگزیدگان هر رشته به عنوان نمایندگان استان به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

 

گفتنی است، سازمان اوقاف و امور خیریه نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی در کشور بوده و این رقابت ها را از مرحله شهرستانی تا بین المللی برگزار می کند که امسال سی و هفتمین مرحله این مسابقات در حال برگزاری است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات