۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۲۴۸۶۰۳
استاد حوزه علمیه قم:

سعادت و کمال با الگو قرار دادن حضرت زهرا به دست می‌آید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که تمامی ائمه معصوم(ع) برای حضرت زهرا(س) مقام عصمت قائل بودند و ایشان را حجت خداوند بر خود می‌دانستند، گفت: ائمه اطهار(ع) زندگی خود را منطبق با الگو زندگی حضرت زهرا(س) تطبیق دهند.
شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمدجواد طبسی، شب گذشته در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در دوره کوتاه‌مدت سیره حضرت زهرا شناسی(س) با بیان این‌که ائمه معصومین از جمله امام صادق(ع) با وجود این‌که خود حجت خداوند در روی زمین بودند، حضرت زهرا(س) را حجت بر خود می‌دانستند و برای ایشان در زندگی احترام زیادی قائل بودند، گفت: ائمه از امام حسن مجتبی(ع) تا امام زمان(عج الله) زندگی خود را بر محور زندگانی حضرت زهرا(س) تنظیم کرده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که تبعیت از حجت خداوند در روی زمین ‌بر همگان واجب است، افزود: همان‌طور که ائمه در زندگی سعی می‌کردند زندگی خود را بر محور زندگی حضرت زهرا(س) تنظیم کنند ما هم وظیفه ‌داریم و بر ما واجب است مانند ایشان زندگی خود را بر محور حضرت زهرا(س) و خانواده ایشان تنظیم کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از مقام‌های بسیار مهم حضرت زهرا(س) همان‌طور که در بالا گفته شد مقام الگویی است یعنی زندگی ایشان به‌گونه‌ای بود که نه‌تنها برای تمام بشریت بلکه برای تمام ائمه و اوصیای پیامبر خاتم(ص) الگو بود.

 

وی افزود: ازآنجاکه حضرت زهرا(س) مقام بسیار رفیعی دارند اگر ما ایشان را در زندگی الگوی خود قرار داده و از ایشان به‌درستی تبعیت کنیم به‌طور یقین به سعادت، کمال و بندگی واقعی خداوند خواهیم رسید.

 

حجت‌الاسلام‌ طبسی بابیان این‌که از دیگر مقام‌های حضرت(س) محدثه بودن و مفسره بودن است، ادامه داد: حضرت زهرا(س) در نوشتن و نقل احادیث رسول خدا(ص) بسیار کوشا بودند و تمامی احادیث ایشان را به رشته تحریر درمی‌آوردند و همیشه به خدمتکاران خود توصیه می‌کردند که پوستی که بر آن احادیث رسول خدا (ص) را می‌نویسند برای ایشان مانند امام حسین و امام حسن(ع) عزیز است.

 

وی بابیان این‌که یکی دیگر از مقام‌های حضرت زهرا(س) مقام علمی و جایگاه رفیع ایشان است، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) تمامی علوم عالم را از جبرئیل آموخته بودند و علم ایشان مانند ائمه اطهار(ع) یک علم لدنی بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت زهرا(س) با تکیه‌بر این صفات توانستند انسان‌های وارسته‌ای مانند حضرت زینب و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را در دامان خود پرورش دهند، یادآور شد: حضرت زهرا(س) در مقام عبادت هم بسیار عابد بودند و از ایشان دعاهای فراوانی نقل‌شده است که این دعاها گواهی از شخصیت جامع و کمال ایشان و رسیدن ایشان به مراحل عالی کمال و عرفان حکایت دارد؛ به همین سبب ایشان در تمامی ابعاد یک الگو و اسوه کامل هستند./837/پ202/ی

ارسال نظرات