۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۴۸۷۰۲
مدیر حوزه‌های علمیه لرستان:

حضرت زینب چهره فاسد حکومت یزید را برای مردم نمایان کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه لرستان، با بیان نقش حضرت زینب(س) در شکل گیری نهضت حسینی افزود: فعالیت آن حضرت به گونه ای بود که در مجلس یزید، چهره حقیقی حکومت فاسد زمان برای مردم نمایان شد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم‌آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه‌های علمیه لرستان، ظهر امروز، در مراسم افتتاح ساختمان اداری آموزشی و سالن چند منظوره دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با اشاره به این که زن یک موجود احساسی است و نمی‌تواند در برخی موارد جدا از احساس عمل کند، گفت: حضرت زینب(س) به عنوان یک زن، بزرگ‌ترین نقش را در تاریخ داشت.

وی افزود: حضرت زینب(س) دوشادوش امام حسین(ع) همواره حضور داشت و نقش بسیار مهمی در واقعه کربلا داشت.

حجت الاسلام مبلغی عنوان داشت: این بانوی بزرگوار پس از واقعه کربلا نیز نقش بسیار مهمی در نشر انقلاب امام حسین(ع) داشت.

وی در ادامه با اشاره به این که هر انقلاب دو مرحله خیزش و گسترش دارد، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شرایط بسیار سخت اسارت، تحقیر و فشار در جهت گسترش انقلاب سیدالشهدا تلاش کردند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نقش خود در جهت گسترش اسلام را به خوبی انجام دادند و قیام عاشورا را بی‌نتیجه نگذاشتند.

وی در ادامه با بیان نقش حضرت زینب(س) در شکل گیری نهضت حسینی افزود: فعالیت آن حضرت به گونه ای بود که در مجلس یزید، چهره حقیقی حکومت فاسد زمان برای مردم نمایان شد.

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان با اشاره به این که خدمات در حوزه‌های مادی و معنوی مختلف است، بیان داشت: خدمت‌هایی که خدمت‌گزاران برای مردم انجام می‌دهند به میزان سودمندی و کارآمدی آن برای جامعه ارزشمند است.

وی عنوان داشت: در بین خدمات هایی که در جامعه صورت می گیرد، خدمات فرهنگی و فراهم آوردن زمینه‌های آموزشی و علمی بسیار مهم و ارزشمند است.

حجت الاسلام مبلغی در پایان تأکید کرد: توجه به خدمات فرهنگی نیاز به توجه بیشتری دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./9459/پ302/ب2

ارسال نظرات