۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۴۸۷۲۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

بصیرت و اندیشه محوری از ویژگی های بارز حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، افزود: حضرت زینب(س) از نظر عقل و اندیشه و فضیلت با این که معصوم هم نبودند چنان مقامی دارند که امام سجاد (ع) در اره ایشان گفته است زینب (س) یک دانشمند استاد ندیده و یک فهیمه ای عادل است.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) که در محمودآباد برگزار شد، افزود: در آیات مساوات در قرآن کریم آمده است ای انسان ها شما را از یک زن آفریده و هیچ یک بر دیگری برتری ندارید و تنها برتری شما بر یکدیگر در فضیلت و عبادت است.

 

وی تصریح کرد: جامعه بشری نسبت به زنان از بدو حضور انسان در کره زمین از عصر بربریت تا به امروز که بربریت بزرگ است در برخی از جوامع بشری از زن به عنوان یک کالای مصرفی نگاه شده و یاد می شود، اما در اسلام و دین ما معیار در انسانیت خداترسی و پرهیزکاری است.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که در میان زنان جامع بشری از چند زن به عنوان برگزیده یاد شده است، تصریح کرد: جامع زنان حضرت زهرا (ص) و دومین نفر بعد ایشان کسی است که در دامان خود حضرت زهرا (ص) پرورش یافته و او حضرت زینب (س) است که وقتی ایشان به دنیا آمدند پیامبر اسلام نام ایشان را زینب یعنی زینت پدر نام نهادند.

 

وی ادامه داد: از نظر عقل و اندیشه و فضیلت ایشان با این که معصوم هم نبودند چنان مقامی دارند که امام سجاد (ع) در باره ایشان گفته است زینب (س) یک دانشمند استاد ندیده و یک فهیمه ای عادل است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زینب کبری(س) با این که یک زن بوده و زنان به احساسشان معروفند هیچ گاه احساسش را بر عقلش ترجیح نداده و ایشان در جریان و مسائل بزرگی چون عاشورا که یک کار زار بزرگ بود هیچ گاه ازمحدوده  اندیشه و عقل بیرون نرفته است.

 

حجت الاسلام موسوی، تصریح کرد: با این که فرزندان این بانوی بزرگوار در این راه به شهادت رسیدند و وقتی از ایشان پرسیده شد که چرا به استقبال پیکر فرزندان شهیدش نرفته است می گویند نخواستم برادرم شرمنده من شود که امام سجاد می گوید زینب کبری(س) عابده زنان دوران خود بوده و ایشان حتی در شب عاشورا هم نماز شبش ترک نشده بود.

 

امام جمعه محمودآباد در ادامه با گرامی داشت روز پرستار، گفت: حضرت زینب کبری(س) یک پرستار نمونه است که در راستای ایثارگری گام برداشتند.

 

وی با بیان این که پرستاری مساوی با ایثارگری است، بیان داشت: این که می گویند سفید پوشان در عرصه درمان به بیماران امید و آرزو می دهند این برگرفته از ایثارگری حضرت زینب(س) است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) پرستار عاشوراییان بوده و همه تاریخ نویسان بیان کردند که اگر این پرستاری حضرت زینب(ص) از قیام به حق برادرش در برابر ظالمان نبود این قیام حق در برابر باطل و این آزادگی در تاریخ گم می شده است.

 

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: وقتی از حضرت زینب(س) پرسیده می شود در کربلا چه دیده ای بیان می دارد چیزی جز زیبایی ندیده ام و ایشان در فضیلت بیان و سخنوری هم استاد زمان خود بوده و با آن خطبه های آتشین کاخ آن ظالمان را برای همیشه در تاریخ به قعر جهنم فرستاده و همه نقشه هایشان را از بین برده است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات