۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۴۸۸۲۴
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان:

مدیریت بحران از ویژگی‌های بارز حضرت زینب بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مدیریت بحران را از ویژگی‌های حضرت زینب(س) دانست و گفت: مدیریت حضرت زمانی مشخص می شود که به تنهایی جان دو امام، یعنی امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) را نجات داد و در مجلس ابن زیاد و یزید مدیریت آن دو مجلس ظالمانه را بر عهده گرفت.
ميلاد حضرت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین صالحی استاد حوزه علمیه اصفهان شب گذشته در جلسه ای که در امام زاده ابوالعباس خوراسگان به مناسبت تولد حضرت زینب(س) برگزار شد گفت: حضرت زینب ناموس هستی است، یعنی با هستی عجین شده و جداپذیر نیست.

 

وی در ادامه با بیان روایتی از رسول خدا ابراز داشت: رسول خدا همواره سفارش به احترام زینب کبری می کردند چرا که زینب را در حالات جسمی مانند حضرت خدیجه(س)، در عفت و حیا مانند زهرای اطهر، در علم، فصاحت و بلاغت مانند حضرت علی(ع)، در صبر و حلم مانند برادرش امام حسن و در شجاعت مانند امام حسین(ع) بود.

 

استاد صالحی با اشاره به تعدد القاب حضرت زینب کبری گفت: در کنار القابی مثل عقیلة العرب، عالمة غیر مفهمه، عالمة غیر معلمه و محدثه، بطلة کربلا یعنی قهرمان در کربلا، یکی از القاب زینب کبری است که در جای خود دارای سخن بسیار است.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان در ادامه به ازدواج زینب کبری اشاره کرد و تصریح کرد: عبدالله بن جعفر شخصی بود که در هشت سالگی پدرش جعفر طیار را از دست داد و با سفارش و دعای پیامبر به تجارت پرداخت تا جایی که وضع مالی خوبی پیدا کرد و در کنار آن به قطب السخا نیز معروف شد.

 

وی ام کلثوم، عون، جعفر و عبدالله را حاصل این ازدواج دانست و اظهار داشت: مقام عبدالله بن جعفر به قدری بلند مرتبه است که پیامبر در مقام او فرمود «فیُشبَه خَلقی و خُلقی، از نظر خلق و خوی مانند من است».

 

استاد صالحی در ادامه به عدم شرکت عبدالله در حادثه کربلا اشاره کرد و گفت: بیماری، عدم حضور در مدینه و سر و سامان دادن شهر در نبود سید الشهدا از علت های عدم شرکت عبدالله در کربلا بود.

 

این پژوهشگر علوم اسلامی با بیان ویژگی‌های زینب کبری ابراز داشت: علم، صبر، اخلاق، عفت و حجاب، عبادت و همت عالی از خصوصیات بارز این بانوی عالمه بود.

 

وی مدیریت بحران را از دیگر خصیصه‌های دختر علی(ع) دانست و گفت: مدیریت این بانوی عاقله زمانی مشخص می شود که او به تنهایی جان دو امام، یعنی امام سجاد و امام باقر را نجات داد و در مجلس ابن زیاد و یزید مدیریت آن دو مجلس ظالمانه را بر عهده داشت.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان در پایان با اشاره به صبور بودن این بانوی عالمه گفت: صبر حضرت زینب یک صبر انفعالی نبود بلکه جنس صبر این بانو از نوع صبر حضرت یعقوب، یعنی صبر جمیل بود و این صبر یعنی این که تو میدانی در آینده چه اتفاقی رخ می دهد و برای رضای خدا صبور باشی./939/پ202/ب4

ارسال نظرات