۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۴۸۸۸۱
مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد:

علم همراه با تهذیب نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان این که طلاب در زمان تحصیل باید به تقویت ایمان نیز توجه داشته باشند، گفت: علم همراه با تهذیب نیاز امروز جامعه است.
اخلاق و تهذيب

حجت الاسلام سیدلطف الله حیات الغیب، مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به شرایط ورود طلاب به این مدرسه علمیه بیان داشت: طلابی که برای ادامه تحصیل در این مدرسه نام نویسی می کنند، دارای پنج تا شش سال سابقه تحصیلی در حوزه طلبگی هستند.

وی با بیان این که طلاب در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد سطح دو را می گذارند، این مدرسه علمیه شهریور ماه سال آینده طلبه جدیدالورود می پذیرد.

حجت الاسلام حیات الغیب با بیان این که هم اکنون 167 طلبه در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد مشغول تحصیل در حوزه علوم دینی هستند، خاطرنشان کرد: 12 استاد مجرب و توانمند دراین حوزه حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه بین مردم عنوان داشت: استقبال جوانان لرستانی از ورود به حوزه های علمیه نسبت به سال های پیشین بی نظیر است.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به خروجی مدارس علمیه خاطر نشان کرد: طلاب پس از فارغ التحصیل شدن، در دانشگاه ها مشغول تدریس یا در بخش قوه قضاییه استخدام می شوند.

وی تصریح کرد: برخی از طلاب نیز پس از فارغ التحصیل شدن از حوزه، به مسأله تبلیغ در مناطق گوناگون و روستاها و انجام کارهای دینی فرهنگی می پردازند.

حجت الاسلام حیات الغیب با تأکید بر توجه طلاب به تحصیل همراه با انگیزه بیان داشت: طلاب در زمان تحصیل باید به تقویت ایمان نیز توجه داشته باشند.

وی با بیان جایگاه طلاب در جامعه و مسؤولیت آنان یادآور شد: جامعه امروز نیازمند تحصیل علم و تهذیب طلاب است.

حجت الاسلام حیات الغیب با اشاره به این که امروز رسالت عظیمی بر دوش طلاب و روحانیان است، تأکید کرد: طلاب باید خوب درس بخوانند و درس خواندن را جدی بگیرند./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات