۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۴۹۸۵۰
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا؛

پیکر مطهر یک شهید گمنام در زنجان تشییع می شود

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) در زنجان تشییع می شود.
شهيد گمنام

علی مهدیخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به سالگرد عملیات بدر و خیبر و نقش آفرینی رزمندگان زنجانی در این عملیات اظهار داشت: 19 اسفندماه سالروز عملیات بدر است که دو سردار زنجانی، شهید ناصر اشتری و رستمخانی در این عملیات به درجه شهادت نایل شدند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام در زنجان گفت: این شهید گمنام روز سه شنبه 12 اسفند ماه با اجتماع مردم و خانواده‌های شهدا تشییع شده و از ساعت 21 تا 23 مراسم شب وداع با پیکر مطهر شهید گمنام در مسجد ولی‌عصر(عج) واقع در محل کوچه باشگاه زنجان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان در ادامه تصریح کرد: این شهید گمنام 19 ساله بوده و در سال 1362 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به درجه شهادت نایل شده که پیکر این شهید گمنام از سوی گروه تفحص شهدا کشف شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که بیشتر شهرستان‌های استان زنجان از برکت وجود شهید گمنام بهره‌‌مند هستند اظهار داشت: شهرستان‌‌های خدابنده و ایجرود نیز درخواست وجود شهید گمنام در این مراکز را داده‌اند که امیدواریم با تدفین شهدای گمنام در این مناطق شهرستان‌های خدابنده و ایجرود نیز از فیض وجود شهید گمنام بهره‌مند می‌شوند.

 

مهدی‌خانی در ادامه خاطرنشان کرد: با ورود پیکر مطهر شهدای گمنام در هریک از شهرستان‌های استان زنجان اقدام به ایجاد مزار شهدای گمنام می‌کنیم که در تلاشیم با احداث کتابخانه و ایجاد امکانات جانبی مزار شهدای گمنام را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

 

وی در ادامه با برگزاری مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس در زنجان خبر داد و گفت: در راستای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس صبح روز سه شنبه مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس در مجموعه تیپ 36 انصار المهدی(عج) در کانون امام علی(ع) زنجان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به وجود 37 شهید گمنام در استان زنجان تأکید کرد: پیکر مطهر شهید گمنام روز چهارشنبه در محوطه اداره اطلاعات استان زنجان تدفین می‌شود./949/ت302/ب4

ارسال نظرات