۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۴۹۹۹۸
به دلیل توهین به پیامبر؛

شیعیان و اهل‎تسنن مصر از مبلغ سوری ساکن انگلیس شکایت می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ شیعیان و اهل‎سنت مصر در قالب ائتلافی یکپارچه از مبلغ سوری ساکن انگلیس به دلیل توهین به پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) شکایت خواهند کرد.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد الحسینی الرضوی از اندیشمندان شیعه مصر در گفت وگو با خبرگزاری البوابه نیوز، روابط شیعیان این کشور با الازهر را مطلوب توصیف کرد و گفت: با وجود اختلاف مذاهب و عدم اتفاق نظر در برخی مسائل، رابطه خوبی با الازهر داریم.

 

وی افزود: شیعیان اشتراکات فراوانی با الازهر دارند که محکومیت توهین به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) از این اشتراکات به شمار می آید. همه مسلمانان باید بدون در نظر گرفتن مذهب، در راستای اعتلای اسلام تلاش کنند.

 

الرضوی توهین یکی از مبلغان سوری به حضرت محمد(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س) را به شدت محکوم کرد و خاطر نشان ساخت: مدارک توهین الدمشقی موجود است و او باید محاکمه شود. الدمشقی هم اکنون ساکن انگلستان است و شیعیان و اهل تسنن مصر با تشکیل ائتلافی از او شکایت خواهند کرد.

 

وی این شکایت را از چارچوب الازهر دانست و تصریح کرد: این شکایت را در چارچوب الازهر به عنوان بزرگ ترین مرکز دینی سنی جهان اسلام انجام خواهیم داد. اختلاف مذهب نباید شیعیان و اهل تسنن را از مساله محوری ایستادگی در برابر توهین به پیامبر(ص) دور سازد.

 

گفتنی است نامه نگاری های کشف شده از سوی الدمشقی نشان می دهد که وی به صورت مستمر به پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) توهین کرده است./980/902/د

ارسال نظرات