۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۵۰۳۲۲

مفتی اعظم لبنان خواستار انتخاب رییس جمهور جدید این کشور شد

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم لبنان اقدامات خرابکارانه تروریست‌هایی که ادعای مسلمان بودن دارند را محکوم و اعلام کرد این اقدامات اساسا با مبانی اسلام در تعارض است.
شيخ عبداللطيف دريان، مفتي اعظم لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبد اللطیف دریان، مفتی اعظم لبنان در دار الفتوای این کشور پذیرای هیأتی از مزکز فرهنگ اسلامی لبنان به ریاست عمر مسیکه بوده و در مورد اوضاع داخلی لبنان و شرایط منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

دریان در این دیدار تاکید کرد: خشونت موجود در کشورهای عربی همان تروریسم است که هیچ علقه‌ای با اسلام ندارد. اسلام ندای صلح و دوستی را به گوش جهانیان می‌رساند و این افراد که داعیه اسلام را دارند بر خلاف تمام مبانی این دین مبین عمل کرده و به غارتگری و نابودی دست می‌زنند.

 

این عالم اهل سنت لبنان از انتظار تمام مسلمانان از علما و رهبران کشورهای عربی سخن گفت و ابراز داشت: همه مسلمانان عالم از مسوولان کشورهای اسلامی انتظار دارند که فریب دسیسه‌های فتنه افروزانه دشمن را نخورده و با هوشیار در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

 

وی از تمام طرف‌های سیاسی فعال در لبنان خواست تا تدبیری بیندیشند که با وحدت کلمه به بهبود اوضاع داخلی لبنان برسند و هرچه سریعتر انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنند که تاخیر در این مساله تنها به ضرر لبنان و مردم این سرزمین است./1321/ب903/ک

 

ارسال نظرات