۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۵۰۶۲۸
آیت‌الله سلیمانی:

هدف غرب از مذاکرات تأخیر در شکوفایی دانش بومی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سلیمانی با بیان این‌که غربی‌ها به ویژه آمریکا با مذاکره به دنبال وقت کشی بودند، گفت: آنها چیزی از مذاکرات به دست نیاوردند، همچنان که ما چیزی به دست نیاوردیم، تنها چیزی که آنها به دست آوردند این بود که دانش بومی ما را در این زمینه از نظر بهره‌‌وری به تأخیر انداختند.
سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که اختلاف اوباما و نتانیاهو درباره مسائل هسته ای کشورمان دعوای زرگری بیش نیست، افزود: دولت آمریکا برای حفظ و بقای رژیم صهیونیستی در سطح جهان هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است، به گونه‌ای که مردم بیشتر روی دفاع حماقت‌بار و متعصبانه آمریکا از رژیم صهیونیستی حساسیت نشان می‌دهند تا خوی استکباری این کشور.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر این‌که آمریکا می‌خواهد به وسیله رژیم صهیونیستی منافع منطقه‌ای خود را حفظ کند، بیان داشت: از یک سو این رژیم اهرم قوی آمریکا برای حفظ منافعش در منطقه است.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر آمریکا می‌خواهد با دنیای اسلام رابطه داشته و تنها به رابطه با چند کشور اسلامی که حافظ منافع او در منطقه و سر سپرده او هستند، قناعت نکند، از این‌رو مجبور است برای حفظ منافع خود به دو صورت عمل کند.

 

آیت‌الله سلیمانی تأکید کرد: آمریکا با حرکت لاک پشتی می‌خواهد ضمن تقویت و ایجاد کمربند ایمنی برای رژیم صهیونیستی که حافظ منافع او در منطقه است، تمام حیثیت خود را خرج این رژیم نکند تا بتواند کشورهای عربی منطقه را نیز با خود همراه کند.

 

وی یادآور شد: همچنین این‌گونه نیست که تمام اعضای کنگره و دولت آمریکا با رژیم صهیونیستی عهد اخوت داشته باشند، بلکه گروهی نسبت به این نوع ارتباط حساس هستند؛ آمریکا در حقیقت سیاست یکی به نعل و یکی به میخ زدن را اتخاذ کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آمریکا از یک سو نتانیاهو را حمایت و تشویق می‌کند و از سوی دیگر سعی می‌کند که برخی از هم پیمانان منطقه‌ای خود را حفظ کند، یعنی تمام حیثیت خود را خرج این رژیم نکند، ولی در عین حال اعلام می‌کند که حامی اسرائیل غاصب است و منافع خود و او را یکی می‌داند.

 

آیت‌الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که غربی‌ها به ویژه آمریکا با مذاکره به دنبال وقت کشی بودند، بیان کرد: آنها چیزی از مذاکرات به دست نیاوردند، همچنان که ما چیزی به دست نیاوردیم، تنها چیزی که آنها به دست آوردند این بود که دانش بومی ما را در این زمینه از نظر بهره‌‌وری به تأخیر انداختند.

 

وی افزود: مذاکره بی‌فایده برای ما هیچ تأثیری نخواهد داشت، سخنان رییس جمهور نیز درباره ادامه روند برنامه‌های هسته‌ای در صورت به مذاکره نرسیدن یک اولتیماتوم بسیار عاقلانه بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که براساس برآوردها ما مذاکرات را برای نظام مفید و مؤثر نیافتیم، خاطرنشان کرد: نباید به وحشت نتانیاهو از این مذاکرات دلخوش کنیم و خیال کنیم چون او مخالفت می‌کند حتما کار مطلوبی است.

 

وی یادآور شد: قرآن به مسلمانان تأکید می‌کنند «زمانی که با آنها وارد جنگ شدید، نباید میدان را ترک کنید، مگر برای تقویت نیرو و یا تغییر تاکتیک» در مذاکرات ما نه تغییر تاکتیک دادیم و نه تجدید نیرو داشتیم، پس نمی‌توانیم بگوییم که چیزی به دست آورده‌ایم.

 

آیت‌الله سلیمانی عمل نکردن به قول و فعل را یکی از ویژگی‌های بارز غرب به ویژه آمریکا در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: آنها حتی روی خوش نیز نشان ندادند، فکر می‌کنم بحث مذاکرات به حد زیادی برای دولتمردان روشن شده است و فریب آنها را نمی‌خورند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان حضور و سخنرانی نتانیاهو در کنگره و اجتماع سران فساد و فتنه در یک کشور را نشان اقتدار جمهوری اسلامی و عجز دشمنان برشمرد و تصریح کرد: ما ضمن احساس غرور باید برآورد‌های مذاکرات را بررسی و رصد کنیم.

 

آیت‌الله سلیمانی تهدید جمهوری اسلامی ایران به حمله از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نوعی اولتیماتوم تو خالی دانست و گفت: اگر این‌ها می‌توانستند با ما مقابله نظامی بکنند، هیچ گاه در حمله درنگ نمی‌کردند./993/ت302/ش

ارسال نظرات