۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۵۰۶۹۴
امام جمعه شهرری:

نتانیاهو بداند که موشک‌های ایران قدرت نابودی اسرائیل را دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با اشاره به سخنان نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا مبنی بر جنگ با ایران گفت: اگر اسرائیل به توان نظامی و موشک‌های ما شک دارد می‌تواند امتحان کند تا آن وقت ببیند که ما حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: امیرمومنان(ع) در خطبه 157 نهج‌البلاغه در باب تقوا می‌فرمایند: تقوا دژی است که انسان را در دنیا و آخرت حفظ می‌کند.

 

وی افزود: گناه خانه سستی است که آبروی انسان را برده و مانع استجابت دعا می‌شود در حالی که تقوی انسان را به جایگا‌ه‌های بلندی می‌رساند.

 

مسلمان بودن کافی نیست مسلمان باقی ماندن اصل است

 

امام جمعه شهرری در ادامه تشریح دعای مکارم‌الاخلاق عنوان کرد: ایمان کامل، یقین برتر، نیت خوب و عمل صالح همه در سایه حفظ و نگهداری آنها تحقق پیدا می‌کند، مسلمان بودن کافی نیست بلکه مسلمان باقی ماندن اصل است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه گفت: اگر انسان عمل صالحی را انجام دهد اما آن را از آفات و آسیب‌ها نگهداری نکند مانند محصول کشاورزی است که آفات آن را از بین می‌برد.

 

وی با اشاره به این‌که همه علوم در چهار علم خلاصه می‌شود، اظهار داشت: خدا شناسی، خود شناسی، وظیفه شناسی و شناخت آفات عمر و جوانی از جمله علومی هستند که همه انسان‌ها در طول زندگی خود به آن نیاز دارند و همه علوم در این چهار علم خلاصه شده است.

 

ریا آفت بزرگی بر اعمال صالح انسان است

 

امام جمعه شهرری با اشاره به ریا به عنوان مهم ترین آفت عمل صالح، بیان داشت: اعمال انسان را آفتی بزرگ چون ریا وجود دارد که آن را تباه می‌کند، اگر ما باور داشته باشیم که خدا در همه حال ما را می‌بیند و در محضر او هستیم دیگر دچار ریا نمی‌شویم.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به میزان یقین ابراز کرد: اگر می‌خواهید بدانید میزان یقین شما چه مقدار است ببینید به چه میزان از دیگران می‌ترسید، ترس از خدا باید دو اثر مهم زندگی انسان داشته باشد اول آنکه راضی نشود برای خشنودی دیگران حتی نزدیکان خود خدا را به خشم آورده و دیگر آنکه انسان رضایت خدا را بالاتر از رضایت دیگران بداند.

 

تسلیم خدا بودن از نشانه‌های یقین است

 

وی افزود: از نشانه‌های دیگر یقین این است که ببینیم تا چه میزان تسلیم مقدرات الهی هستیم و به خاطر مشکلات از خدا ناراضی نیستیم.

 

امام جمعه شهرری در خطبه دوم نماز با تذکری در ارتباط با مسائل داخلی کشور عنوان کرد: در سال جاری ایام فاطمیه دوم مصادف با عید نوروز شده است همه ما باید حرمت این ایام را حفظ کنیم و به خاطر ایام عید نسبت به عزاداری حضرت زهرا(س) بی‌توجهی نشود.

 

هوای پاک با درخت و حفظ محیط زیست امکان دارد

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به 15 اسفند به عنوان روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: کاشت و حفظ درخت بسیار مساله مهمی است در حدیثی از امام صادق(ع) است که می‌فرمایند: محلی که شما زندگی می‌کنید با سه چیز هوای پاک، آب خوشگوار فراوان و زمین حاصلخیز دلپذیر می‌شود اگر کشوری و مردمی این سه چیز را داشتند زندگی برای آنها گوارا می‌شود بدون تردید هوای پاک با درخت و حفظ محیط زیست امکان دارد.

 

وی با اشاره به صحبت نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا گفت: در هفته پیش نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا صحبت از جنگ با ایران را مطرح کرد صحبتی بسیار سخیف، مسخره و بی‌حساب که حتی در روزنامه‌های آمریکایی آن را به مسخره گرفته و گفتند طنز گفته است.

 

خانه اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است

 

امام جمعه شهرری با طرح سوالی بیان داشت: آیا نخست وزیر اسرائیل در طول 36 سال گذشته حمله به ایران را امتحان نکرده است آنها خود می‌دانند که دروغ می‌گویند و این تعبیر سید حسن نصر الله درباره اسرائیل بسیار زیبا است که گفت: خانه اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: آیا نخست وزیر اسرائیل این حرف را زده از موشک‌های دوربرد ایران خبر دارد که مراکز حساس آنها را هدف قرار داده است که از همین جا می‌تواند اسرائیل را بزند.

 

موشک‌های ایران اسرائیل را با خاک یکسان می‌کند

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که این بلوف سیاسی در جهان خریدار ندارد، گفت: اگر اسرائیل به توان نظامی و موشک‌های ما شک دارد می‌تواند امتحان کند تا آن وقت ببیند که ما حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به پیروزی‌های اخیر مردم عراق ابراز کرد: امروز مردم عراق گرفتار جنگی شده که به مراتب از جنگ تحمیلی 8 سال دوران دفاع مقدس سخت‌تر است آنها مبتلا به دشمنی شدند که در داخل خانه با آنها می‌جنگد و هیچ نوع حقوق انسانی را رعایت نمی‌کند، اما به لطف خدا در روزهای اخیر مردم عراق به پیروزی‌های خوبی دست یافتند که امیدواریم هر چه زودتر به پیروزی نهایی دست یابند.

 

ایران هر جا قدم گذاشته به پیروزی ختم شده است

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل به گروه داعش کمک می‌کنند کشور ایران نیز به خواست مردم عراق وارد عراق شده و به آنها کمک می‌کند امروز فرمانده رشید جمهوری اسلامی ایران قاسم سلیمانی در خط مقدم با داعش در حال جنگ است ایران هر جا قدم گذاشته به پیروزی ختم شده است ما بسیار امیدواریم که مردم عراق نیز به پیروزی‌ دست خواهند یافت./807/پ201/ب4

ارسال نظرات