۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۵۱۳۷۵
نماینده ولی فقیه در کردستان:

کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت بصیرت‌افزایی جوانان تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای آگاه سازی هرچه بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با اجرای برنامه های بصیرتی و فرهنگی تلاش کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در دیدار فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کردستان، بیان کرد: نخستین جایگاه و مکانی که خداوند متعال بر روی زمین خلق کرد مسجد است از این رو بنای این مکان مقدس باید اولویت تمامی مسلمان ها باشد؛ مساجد کانون و محور برقراری ارتباط انسان با خدا و جایگاه رشد و کسب تقوا هستند.

 


وی در ادامه افزود: مسجد محلی برای رشد، تربیت و تعالی انسان ها است، قطعا باید تفکرات مغایر با اصل و اساس دین مبین اسلام که در مساجد تعدادی از کشورهای اسلامی که درگیر گروهک تکفیری داعش هستند، از بین برد چرا که در این مکان مقدس باید انسان های پاک تربیت شوند.

 


نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رسالت پیامبر اعظم(ص) طبق آیات قرآن، جهانی است، انس و پایبندی جوانان به مسجد و تثبیت مساجد به عنوان سنگرهای الهی در جامعه نیازمند انجام فعالیت های دقیق فرهنگی است.

 


وی افزود: خداوند متعال برای پرواز انسان به اوج و رشد، ظرفیت‌های لازم را در اختیار آن گذاشته است و مسجد راهی برای رسیدن به قرب الی‌الله است.

 


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: آشتی و پیوند نسل جوان با مساجد به عنوان تکیه‌گاهی محکم در مسیر زندگی آنها از وظایف ما و فعالین کانون‌های مساجد است.

 


نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: نوع فعالیت های فرهنگی و مذهبی مبلغان و فعالان فرهنگی، در کانون های فرهنگی مساجد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارزش کار فرهنگی در مساجد را بالا می برد؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای آگاه سازی هرچه بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با اجرای برنامه های بصیرتی و فرهنگی تلاش کنند چراکه این تشکل دینی و مذهبی بهترین ظرفیت برای مقابله با نفوذ تفکرات تکفیری در اختیار دارند.

 

وی تصریح کرد: در برخی کشورها اقدام به آتش زدن کتاب مسلمانان در مساجد می کنند کشتار بی رحمانه و غیر انسانی مسلمانان و آتش زدن قرآن در مساجد خلاف دستورات خدا و عملی غیرانسانی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه هر کجا تفکرات وهابیت و تکفیر راه پیدا کند، امنیت در آن جا حذف می‌شود، افزود: گروه‌های تکفیر امنیت و آرامش را از مسلمانان می‌گیرند و اتحاد و همبستگی مسلمانان تنها راه مقابله با آنان است./967/پ202/ب4

ارسال نظرات