۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۵۱۴۹۰
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

نماز، سبب برداشتن حجاب‌های بین انسان و خدا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که نماز روزنه دیدار با خداوند متعال است، گفت: انسان باید به وسیله چشم دل پروردگار را در نماز ببیند.
صديقي جامعه اميرالمومنين جامعه اميرالمومنين جامعه اميرالمومنين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم یادواره شهدای روحانی که شامگاه سه شنبه در جامعه امیرالمومنین(ع) تهران برگزار شد با بیان اینکه نماز روزنه دیدار با خداوند متعال است، گفت: انسان باید به وسیله چشم دل پروردگار را در نماز ببیند؛ نماز مرجع شهود است.


وی افزود: امام حسین(ع) با شهادت کامل نشده بلکه ایشان شهادت را به مقام خود رساندند، شهید با گلوله دشمن از قفس تن جدا می شود.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت جایگاه تعقیبات نماز از منظر خداوند متعال، ابراز داشت: تعقیبات نماز از یک لطافت خاصی برخوردار است، نوافل یومیه و مستحبات، نماز را پر معنی کرده و انجام آن زمینه ساز دریافت نور الهی است.

 

وی با اشاره به آیه 18 سوره آل عمران، تصریح کرد: این فراز معروف به آیه شهادت است، اگر شخصی آیات 26 و 18 از سوره آل عمران و همچنین سوره مبارکه حمد و آیة الکرسی را بعد از نماز خود بخواند، خداوند به او هفتاد بار نظر می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه خداوند متعال این عالم را در حجاب قرار داده است، گفت: بین انسان و خداوند هفتاد هزار حجاب وجود دارد، نزدیک شدن به خداوند یعنی برطرف کردن حجاب بین انسان و پروردگار.

 

وی افزود: غفلت، رذیلت های اخلاقی، معصیت و تعلقات به دنیا از جمله حجاب های ظلمانی بین انسان و پروردگار عالم می باشد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طلبگی یعنی حرکت به سمت شهود، خاطرنشان کرد: شخصی که پنجاه سال زیر پرچم امام زمان(عج) زندگی می کند باید به مقام شهود برسد، طلبه باید همیشه اهل ظهور بوده و خود را در مقابل پروردگار ببیند، طلبه باید بداند نفس ها و قدم هایش متعلق به امام زمان(عج) است.


وی در ادامه ابراز داشت: طلبه ای که وقت خود را بیهوده مصرف می کند موجب ناراحتی امام زمان(ع) می شود./811/پ203/ب4

ارسال نظرات