۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۵۲۰۴۲
همزمان با ایام نوروز؛

مساجد خراسان شمالی به صورت شبانه روزی آماده خدمات دهی به مسافران هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام تعطیلات نوروزی برخی از مساجد این استان به صورت شبانه روزی فعال بوده و آماده خدمات دهی به مسافران و زائران هستند.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی شامگاه شنبه در نشست هماهنگی طرح جهادی نماز و سفر که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های مذهبی و فرهنگی استان خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به میزبانی این استان از زائران حرم مطهر رضوی و مسافران شمال کشور، اظهار کرد: خراسان شمالی به استان باب الرضا(ع)، گنجینه معرفت ها مزین شده به همین دلیل می بایست اقداماتی که در راستای خدمات دهی به مسافران و زائران نیز انجام می شود در شأن این نام بزرگ باشد.

 

وی اضافه کرد: ارائه خدمات مربوط به امنیت و امداد و نجات جاده ای، اسکان، پذیرایی و ... به مسافران و زائران اهمیت زیادی دارد اما در کنار این فعالیت ها می بایست به ارائه خدمات معنوی و ملزومات این خدمات نیز از جمله وضعیت نمازخانه ها، مساجد، وضوخانه ها و ... توجه وی‍ژه ای داشت.

 

حجت الاسلام احمدی فر با تأکید بر این که می بایست در راستای بهبود این خدمات بین دستگاه های مختلف هماهنگی مناسبی ایجاد شود، افزود: در این زمینه لازم است مساجد سطح شهرها و روستاهایی که در مسیر تردد مسافران و زائران قرار دارند آماده سازی و ساماندهی شوند.

 

به گفته وی در این راستا تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته و با متولیان این مساجد نیز هماهنگی شده تا در ایام نوروز فعال بوده و برای خدمات دهی به مسافران و زائران آماده باشند.

 

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به لزوم ساماندهی اماکن عمومی نظیر مجتمع های رفاهی، هتل ها، رستوران ها و... به منظور ایجاد زمینه برای اقامه نماز، اظهار کرد: راهنمایی مسافران و زائران به سوی نمازخانه ها و مساجد بین راهی، نصب تابلوهای راهنمای مشخص، اهتمام در پخش اذان از این مکان ها و مراکز پذیرایی و اقامتی و ... برخی از اقداماتی است که در این راستا می بایست انجام شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی با تأکید بر نظافت و نظارت بر وضوخانه ها و سرویس های بهداشتی مجاور نمازخانه ها در ایام تعطیلات نوروزی، افزود: باید مساجد و نمازخانه های شهری و بین شهری در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی در آمادگی کامل باشند.

 

حجت الاسلام احمدی فر تصریح کرد: همچنین همزمان با ایام تعطیلات نوروزی برخی از مساجد این استان به صورت شبانه روزی فعال بوده و آماده خدمات دهی به مسافران و زائران هستند.

 

محمود دلپسند، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست بر فراهم کردن امکانات برای مسافران و زائران بین راهی به منظور اقامه نماز تأکید کرد و افزود: در این زمینه می بایست در داخل شهرها از جمله پارک ها و مراکز زیارتی و تفریحی هم از لحاظ تهیه مکان و هم اقامه نماز جماعت دستگاه های مسؤول از جمله اوقاف و امور خیریه و شهرداری ها امکانات کامل را فراهم کنند.

 

وی ارائه بسته های فرهنگی به مسافران و زائران در این اماکن را مهم دانست و گفت: در قالب این بسته های فرهنگی می توان نکاتی چون نماز مسافر و احکام و سایر اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را آموزش داد.

 

دلپسند اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات معنوی به مسافرین و زائران حرم رضوی، دستگاه های مسؤول وظیفه دارند پیش از شروع سفرهای نوروزی از مراکزی چون مساجد، مراکز خصوصی و مجتمع های رفاهی، مکان های اقامه نماز، مجتمع های تفریحی و ... بازدید مجدد داشته باشند و ضمن ارزیابی شرایط، نواقص احتمالی را به طور کامل رفع کنند./9314/پ203/ب4

ارسال نظرات