۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۵۲۳۱۱
آیت الله علوی گرگانی:

سرمایه های مردم نباید در بانک ها راکد بماند/ با اقتصاد مقاومتی مشکلات کشور حل می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: اگر واقعا ایران پر پای خود بایستد، هیچ قدرتی نمی تواند به او زور بگوید؛ تحریم ها به وسیله همین دست درازی ها به بیگانگان به وجود آمده است، از همین رو برای گذر از شرایط بحرانی باید بر تولید داخلی تأکید شود.
 آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته حوزه علمیه قم امشب در دیدار دبیر و جمعی از فعالان اقتصادی قم با بیان این که در قدرت دین اسلام سه مسأله تأثیرگذار است، گفت: نخستین بال قدرت اسلام علم است که از طریق رسول اکرم(ص) آموزش داده شده و امروزه نیز علما و مراجع این کار مهم را بر عهده دارند.

 

وی افزود: خوشبختانه امروزه مراجع طلایه داران علم هستند، هر کشوری که عالم داشته باشد از نظر قدرت علمی تأمین است؛ بال بعدی قدرت اسلام داشتن مال و ثروت است، تا زمانی که مال وجود نداشته باشد اسلام به پیش نمی رود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت خدیجه مال خود را در راه اسلام بخشید، اظهار داشت: همسر بزرگوار پیامبر اسلام برای پیشبرد اهداف اسلام مال خود را در این زمینه خرج کرد، شاید اگر اموال ایشان نبود بسیاری از اهداف پیش نمی رفت، از همین رو ثروت خرج شده در راه خدا و ائمه(ع) سبب هدایت جامعه می شود.

 

وی ادامه داد: بال سوم قدرت اسلام استفاده از شمشیر است، اسلام فقط در مواقع ضروری و در صورت نیاز در مبارزه با افراد لجوج از قوه قاهره استفاده می کند؛ بنابراین باید به این مسائل برای قدرت بخشیدن بیشتر به اسلام توجه داشت.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که قدرت علم و مال باید در کنار یکدیگر باشند، ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرمود از هرگاه تجار و روحانیان از یکدیگر جدا شوند اسلام شکست می خورد، از همین رو برای قدرت هر چه بیشتر اسلام تاجران و روحانیان باید در کنار یکدیگر باشند.

 

وی عنوان کرد: در روایات اسلامی بیان شده که علما امنای خداوند و تاجران وکیلان خدا هستند؛ این که رهبر معظم انقلاب مسأله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند بدین معنا است که کشور نباید دست به سوی بیگانگان و خارج دراز کند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر واقعا ایران پر پای خود بایستد، هیچ قدرتی نمی تواند به او زور بگوید؛ تحریم ها به وسیله همین دست درازی ها به بیگانگان به وجود آمده است، از همین رو برای گذر از شرایط بحرانی باید بر تولید داخلی تأکید شود.

 

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی سبب جهانی شدن اقتصاد ایران می شود، گفت: اگر کیفیت کالاها افزایش پیدا کند شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود، متأسفانه وجود برخی از طمع ها سبب لطمه به آبروی کشور می شود، کیفیت پایین کالا با آبروی ایران بازی می کند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزود: تولید باید به دست مردم بوده و دولت فقط نظارت داشته باشد، اگر بنا است که کشور رشد تولیدی داشته باشد باید خصوصی سازی افزایش پیدا کند، البته دولت نیز باید کار نظارتی خود را به خوبی انجام دهد؛ بازار رقابت سالم نیز باید افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان این که در زمینه درصدها و افزایش سود باید دقت بیشتری داشته باشیم، اظهار داشت: متأسفانه برخی دل به این سودهای کلان خوش کرده و دست از کار کشیده اند، یکی از دلایل مخالفت اسلام با ربا مسأله افزایش تولید و اشتغال است.

 

وی ادامه داد: اگر این مسائل کمتر شود به یقین اشتغال افزایش پیدا می کند، متأسفانه در کشور بسیاری از جوانان بیکار هستند، بانکداری باید به گونه ای باشد که ضرری به اقتصاد وارد نکند، سرمایه کشور نباید در بانک ها بخوابد بلکه باید در گردش باشد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات