۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۵۲۵۴۰

برگزاری مراسم سال تحویل در آستان امامزادگان تبریز

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه تبریز از آغاز اجرای طرح آرامش بهاری و یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.
امامزاده سيدحمزه تبريز

حجت الاسلام محمدرضا خلیلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال و اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

 


وی با بیان این‌که برگزاری این طرح از روز گذشته آغاز و تا 15 فرودین ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برپایی خیمه های معرفت در آستان امامزادگان نیز در دستور کار است که برگزاری غرفه حجاب و عفاف، همه واقف باشیم، غرفه های مخصوص کودکان و ایستگاه نقاشی از جمله غرفه های جانبی خیمه های معرفت است.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز، از برپایی خیمه های معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: مبلغان شاخص از حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی در این خیمه ها حضور یافته و پاسخگوی سؤالات دینی مراجعه کنندگان خواهند بود.

 


حجت الاسلام خلیلی افزود: این طرح در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان تبریز از جمله امامزاده سیدحمزه، امامزاده دال و ذال، امامزاده سید ابراهیم، امامزاده عون بن علی و زید بن علی، امامزاده سید عبدالله، امامزاده میرموسی اسپیران ،امامزاده سید محمد کججانی و ... برگزار می شود.

 


وی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در دو امامزاده شاخص شهرستان تبریز گفت: مراسم ویژه تحویل سال 94 امسال در امامزاده سیدحمزه و امامزاده سید محمد کججانی برگزار می شود که انتظار داریم مردم مؤمن و متدین تبریز همچون سال‌های گذشته حضوری پررنگ در این محفل معنوی داشته باشند.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز، با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت ایام سوگواری بانوی دو علم حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام نوروز گفت: برنامه های ویژه ای در این خصوص همزمان با شهادت این بانوی بزرگوار در آستان مقدس امامزادگان و  بقاع متبرکه شهرستان برگزار می شود.

 


حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: چهارم اسفند ماه در کلیه امامزادگان شهرستان مراسم ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار و بعد از ظهر همان روز همایش رهروان یاس نبوی ویژه خواهران در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد، ضمن این‌که مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) نیز در امامزادگان استان اجرا می شود./935/ت303/ب4

ارسال نظرات