۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۵۲۶۸۲
امام جمعه موقت تهران:

ولایت، سبب وحدت می‌شود/ ملت با الگوگیری از حضرت زهرا تحریم‌ها را پشت سر می‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که اسلام مانند بدن انسان یک قلب و یک قطب و محور مانند امامت و ولایت دارد، گفت: باید وحدت جامعه با محوریت رهبر حفظ شود تا جامعه تجزیه نشود.
حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهادت حضرت زهرا(س) که در میدان هفت تیر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت زهرا(س)، گفت: در اسلام ارزش مسلمانان به کمالات انسانی است که در رسیدن به مقامات انسانی زن و مرد با هم تفاوت ندارند.

 

وی افزود: ریاست و تصدی امور، ظواهر دنیایی بوده و ارزش انسان به این است که متصف به صفات الهی باشد تا دیگران صفات خدا چون کرم، ستاریت و پناهگاه بودن را در وجود او مشاهده کنند.

 

حضرت زهرا آینه صفات الهی است

 

امام جمعه موقت تهران، در ادامه عنوان کرد: خداوند صفات خود را در آینه وجود حضرت رسول(ص)، حضرت امیرمومنان(ع)، حضرت زهرا(س) و سایر ائمه(ع) نشان داده تا ما نیز با الگوگیری از آنها رنگ خدا گرفته و صفات الهی را در وجود خود کسب کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به گذشت به عنوان یکی از صفات الهی اظهار داشت: یکی از صفات الهی گذشت و بخشش در برابر مومنان است اما اگر کسانی قصد تخریب مقدسات الهی را داشته باشند خداوند غضب کرده و آنها را نابود می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که خداوند در قرآن چند بانو را به عنوان الگوی همه انسانها معرفی کرده است، بیان داشت: حضرت آسیه با این‌که شریک زندگی فرعون بود اما رنگ فرعون را نگرفته و از خداوند نه تنها بهشت بلکه عندیت نزد او که همان شهادت است را درخواست کرد.

 

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به حضرت مریم نمونه دیگر آیت خدا، ابراز کرد: حضرت مریم(س) نیز یکی دیگر از زنانی است که آینه صفات خدا بود به گونه‌ای که خداوند خود از او پذیرایی می‌کرد.

 

تقوای الهی می‌تواند ما را از آمریکا بی‌نیاز می‌کند

 

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه گفت: تقوای الهی انسان را از دیگران بی‌نیاز می‌کند اگر ما تقوای الهی داشته باشیم به آمریکا نیاز نخواهیم داشت مادامی که فکر کنیم به آمریکا نیاز داریم خیر نخواهیم دید، قدرت و رزق دست خدا است ما با وجود خدا و اهل بیت(ع) نیازی کسی نداریم، دوران دفاع مقدس معجزه الهی بود ما نباید خط و فکر خود را عوض کنیم.

 

وی افزود: حضرت مریم(س) و حضرت آسیه(س) در قرآن به عنوان الگو معرفی شدند اما هیچ کدام کوثر نیستند در حالی که حضرت زهرا(س) کوثری است که برکات فراوانی برای دنیا دارد او در عرصه‌های مختلف برای همه انسانها در تمام عصرها الگو و نمونه است.

 

ملتی که قناعت دارد از تحریم نمی‌ترسد

 

امام جمعه موقت تهران، در ادامه گفت: حضرت زهرا(س) الگوی قناعت بود ملتی که قناعت دارد از تحریم ترس ندارد، کسانی که زندگی اشرافی دارند نمی‌توانند انقلابی بمانند، کسانی که فرزندان آنها در آمریکا و اروپا دنبال خوش‌گذرانی هستند نمی‌توانند در حفظ دین و ناموس خود سختی را تحمل کنند.

 

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) در تربیت فرزند نیز الگو بودند، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) فرزندان خود را به مسجد می‌فرستادند و از آنها می‌خواستند که از مسجد با دستانی پر برگرشته و تحفه عرشی که درس زندگی باشد را برای مادر نقل کنند.

 

وی با اشاره به همسرداری حضرت زهرا(س) در تقویت روحیه دفاعی همسر خود اظهار داشت: امیرمومنان(ع) به عنوان رزمنده در میدان رزم حضور پیدا می‌کردند گاهی که با لباس خونی و بدن زخمی به منزل می‌آمدند لبخند حضرت زهرا(س) او را تشویق و به ادامه کار ترغیب می‌کرد.

 

شیعه حضرت زهرا باید پاسخگوی شبهات باشد

 

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) در پاسخ‌گویی به شبهات بر دشمن غالب بودند، بیان داشت: ما شیعیان نیز باید با الگوگیری از حضرت زهرا(ع) فرزندان خود را در جهاد فرهنگی با دین و انقلاب آشنا کنیم تا در مقابل شبهات تسلیم نشوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) به وسعت قرآن و آسمانها الگو است، ابراز کرد، حضرت زهرا(س) با وجود این‌که علم لدنی داشت اما در مقابل ولایت و امامت اطاعت بی‌چون و چرا داشتند، حضرت زهرا(س) به علم خود عمل نمی‌کردند بلکه به دستور و امر ولایت عمل می‌کردند.

 

ولایت سبب وحدت جامعه است

 

وی افزود: اسلام مانند بدن انسان یک قلب و یک قطب و محور مانند امامت و ولایت دارد و سایر مردم اعضای این بدن هستند امروز هم نائب امام زمان نقش امام زمان را در جامعه دارد باید وحدت جامعه با محوریت رهبر حفظ شود تا جامعه تجزیه نشود.

 

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: کلام و عمل حضرت زهرا(س) برای وحدت جامعه اسلامی است زیرا اگر جامعه بخواهد قدرت داشته باشد باید وحدت داشته باشد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات