۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۲۵۳۱۰۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

جلوگیری از تشکیل، توسعه و تحکیم بنیان خانواده غیرشرعی است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که در دنیای امروز تشکیل خانواده بر جوانان واجب بوده و تأخیر در این سنت الهی زمینه ساز انواع فسادهای اجتماعی و اخلاقی می‌شود، گفت: در حال حاضر جلوگیری از تشکیل، توسعه و تحکیم بنیان خانواده غیرشرعی است.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که امروز باید خانواده‌ها جوانان خود را به تشکیل خانواده تشویق کرده و از آن‌ها حمایت کنند، افزود: زن باید با اطلاعت و مرد باید با محبت کانون خانواده خود را تحکیم کنند و اگر لازم باشد اطرافیان باید به هر شکلی که شده اختلاف میان زن و شوهر را حل کرده و آن‌ها را به صلح دعوت کنند.

 

وی تصریح کرد: خانواده‌ها نباید به بهانه رزق و روزی و مشکلات اقتصادی از فرزنددار شدن خودداری کنند؛ زیرا این آیه قرآن است که به طور صریح می‌فرماید ما به شما روزی دهنده هستیم و رزق بنی آدم تنها به دست خداوند است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز توسعه خانواده از طریق تکثیر نسل در جامعه واجب است و هرکس که به بهانه‌های مختلف مانع این کار و از بین رفتن نسل عمه و خاله و عمو و دایی می‌شود فعل حرام و غیرشرعی مرتکب شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این که سقط جنین گناه کبیره، قتل نفس و فعل حرام به حساب می‌آید، اظهار کرد: کم‌ترین عذاب سقط جنین در آیات و روایت حداقل سیصد سال است؛ در حالی که تمام فرزندان سقط شده به بهشت رفته و در هنگام ورود به بهشت منتظر مادر خود بوده و باید اضافه بر رنج‌های مختلف سیصد سال برای رفتن به بهشت در درگاه بهشت منتظر مادر خود باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حرام در خانواده تک فرزندی، فقر عاطفی و ترک سنت ازدواج است، گفت: تک فرزندی اضافه بر این که موجب وابستگی شدید کودکان تک فرزند شده موجب می‌شود آن‌ها برای جلب محبت و عاطفه به خیابان رفته و فرزندان لوسی شوند و از سوی دیگر تک فرزندی موجب پیری زودرس والدین می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: مردم برای ترویج سنت ازدواج باید در جامعه خیریه تشکیل داده و تا جایی که می‌توانند واسطه ازدواج نسل جوان شوند.

 

وی با اشاره به این که تنها در قبرستان و تیمارستان مشکل وجود ندارد، گفت: زندگی زناشویی پر از مشکلات مختلف است و مرد با محبت و زن با اطاعت باید بر این مشکلات صبوری کنند؛ زیرا خداوند بزرگ‌ترین اجر و پاداش ممکن در عالم هستی را به زن و شوهر صبور در مشکلات هدیه می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در زندگی مشترک اگر گذشت وجود نداشته باشد زندگی برای طرفین جهنم می‌شود، یادآور شد: این زن و شوهر هستند که با گذشت زندگی را در کام یکدیگر شیرین کرده و از بن بست های مختلف با صبوری و فداکاری نسبت به هم عبور می‌کنند./837/پ202/س

ارسال نظرات