۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۵۳۹۴۰

برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا در بقاع متبرکه شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (س) گفت: جشن ولادت این بانوی بزرگوار همراه با برگزاری جلسات سخنرانی و اطعام زائران در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مؤمنی مقدم، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در بازدید از اماکن موقوفه شهرستان بیرجند با بیان این که بشریت تعالی و تربیت خود را مرهون نقش زنان و مادران است، گفت: هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) جشن ولادت ایشان در بقاع متبرکه شاخص استان به همراه پذیرایی از زائران و جلسات سخنرانی برگزار می‌شود.

 

وی از برپایی نمایشگاه‌های سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه استان هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) خبر داد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که نشانه شهرهای مذهبی از نوع ساختمان‌سازی و معماری آن مشخص می‌شود، گفت: این موضوع ناشی از دید و نگاه عموم مردم به امور دینی است.

 

حجت الاسلام مؤمنی مقدم اظهار کرد: مساجد، حسینیه ‌ها و سایر مکان‌های مذهبی به عنوان موقوفه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و معماری ایرانی و اسلامی در آن‌ها هویدا بوده که این مهم از گذشته نیز مدنظر قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: از این رو شایسته است وقتی می‌خواهیم به عنوان وقف بیمارستانی، مدرسه‌ای، مکان علمی و یا هر چیز دیگری بسازیم بهتر است معماری ایرانی و اسلامی مدنظر قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان تصریح کرد: هر چند در گذشته نیز وقتی انسانی قصد وقف چیزی را داشته است به نیازهای جامعه پیرامون خود توجه می‌کرده اما چیزی به عنوان مشاوره وقف وجود نداشته در حالی که امروزه مشاوره وقف ارائه می‌شود.

 

وی افزود: بسیاری از افراد که قصد وقف دارد، به آنان مشاوره می‌دهیم و می‌گوییم هر چند شما اختیار دارید که به هر نیتی که تمایل دارید وقف کنید اما با توجه به نیاز جامعه بهتر است در موضوعی خاص وقف کنید و بسیاری از آنان نیز این موارد را مدنظر قرار می‌دهند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امروز نیاز استان ما اشتغال، ازدواج، دارو و درمان، کمک به توسعه علم و نخبگان و ترویج فرهنگ قرآنی است که واقفان می‌توانند در این امور وقف کنند تا گره ای از گره‌های جامعه گشوده شود.

 

حجت الاسلام مؤمنی مقدم اظهار کرد: از طرف دیگر اگر قصد داریم برای اهل بیت (ع) هم وقف کنیم می‌توان برای سایر ائمه (ع) به جز حضرت سیدالشهدا (ع) که موقوفات زیادی برای آن بزرگوار شده است نیز وقف داشته باشیم.

 

 وی یادآور شد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که وقف فقط از عهده ثروتمندان برمی‌آید در حالی که هر کس در حد وسع و توان خود می‌تواند در این زمینه قدمی بردارد و گره‌های بزرگ را با وقف چند نفر یا همان وقف مشارکتی که امروزه به عنوان نوع جدیدی از وقف ارائه شده است انجام داد./968/پ203/ب

ارسال نظرات