۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۲۵۴۳۷۱
امام جمعه پیرانشهر:

مهم‌ترین دستاورد توافق لوزان به رسمیت شناختن حق استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پیرانشهر گفت: مهم‌ترین دستاورد توافق لوزان به رسمیت شناختن حق استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای است.
ماموستا محمودي، امام جمعه پيرانشهر

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به صدور بیانیه لوزان، اظهار داشت: مهم این است که این شش قدرت جهانی که در مذاکرات هسته‌ای حاضر بودند، استفاده ایران از انرژی هسته‌ای را به رسمیت شناختند.

 

وی افزود: از این پس ایران بدون هیچ مانع و مشکلی می‌تواند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند، آن‌ها قدرت ایران را شناخته و قبول کرده‌اند که این کشور تا چه حد در منطقه تاثیرگذار و برتر است.

 

ماموستا محمودی با اشاره به برخی از گفته‌های رییس جمهور آمریکا، ادامه داد: اوباما اعتراف کرد که بیشتر از این امکان وارد کردن فشار بر ایران نیست، چرا که در مسأله تحریم‌ها، شاهد مقاومت ایران و پیشرفت این کشور شدیم.

 

امام جمعه پیرانشهر با بیان این که تا توافق نهایی راه بسیار دشواری در پیش‌روی تیم مذاکره کننده است، خاطرنشان کرد: طبق تاکید رهبری دشمنان ما که در این مذاکرات حضور دارند، غیر قابل اعتماد، دروغگو و مکارند و باید تیم مذاکره کننده ایرانی نهایت دقت و هوشیاری خود را تا توافق قطعی به کار برد.

 

وی رونق اقتصادی را یکی از دستاوردهای مثبت توافق هسته‌ای دانست و گفت: اگر این توافق‌نامه بدون مشکل به جلورفته و تمام تحریم‌ها برداشته شود، وضعیت کسب و کار در کشور بهتر شده و اقتصاد رونق می‌یابد.

 

ماموستا محمودی ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده، تصریح کرد: ما باید قدردان تلاش‌های این عزیزان باشیم و به ویژه از ظریف به خاطر هوشیاری و دقتی که در این دوره از مذاکرات به کار گرفت، تشکر می‌کنیم./936/ت302/ب4

ارسال نظرات