۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۶۴۳۴
خطیب برجسته حوزه علمیه:

جامعه کبیره استراتژی منتظران را در مواجهه با دشمنان تبیین می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زند قزوینی آموزش زیارت جامعه کبیره از سوی امام هادی(ع) را به منظور آماده سازی شیعیان برای دوران امامت ولی عصر(عج) دانست و گفت: این دعا در حقیقت استراتژی چگونه زیستن و پاسخ‌گویی به شبهات دشمنان در زمان غیبت است.
زندقزويني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی زند قزوینی، مبلغ برجسته حوزه علمیه در مراسم عزاداری امام هادی (ع) که عصر امروز در مسجد رضائیه قم برگزار شد با بیان این‌که زیارت جامعه کبیره یک اثر ارزشمند از آن امام همام است، گفت: با وجود مشکلات و سختی‌هایی که در زمان ولایتشان وجود داشت می بینیم که احادیث و آثار بسیار ارزشمندی از آن حضرت به ما رسیده است.

 

حجت‌الاسلام زند قزوینی با اشاره به این‌که مکان‌های گوناگون در سراسر کره زمین نزد خداوند متعال جایگاه برابری ندارند، گفت: همان‌گونه که هر نقطه از زمین قدس نمی‌شود و هر نقطه را نمی‌توان با مسجد القصی مقایسه کرد.

 

وی ادامه داد: «بین قبری و منبری روضة من ریاض الجنة» این فرمایش رسول اکرم است که بین محراب  و منبر من باغی از باغ‌های بهشت است؛ همان‌طور که زمین‌ها و نقاط نزد خداوند یکسان نیست، زمان‌ها نیز نزد خداوند متعال چنین وضعیتی دارند.

 

مبلغ برجسته حوزه علمیه افزود: ماه رجب و ماه‌های شعبان و رمضان از ماه‌های است که یک امتیاز خاصی نزد خداوند متعال دارند.

 

حجت‌الاسلام زند قزوینی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین آموزه‌های زیارت جامعه کبیره این است که همیشه و هرلحظه دعای فرج امام عصر (عج) را بجا آوریم، گفت: خواندن زیارت جامعه کبیره یکی از اعمالی است که برای ماه رجب بسیار توصیه ‌شده است.

 

وی ادامه داد: امام هادی (ع) در زمان خود آموزش‌هایی به شیعیان می داد که مقدمات ظهور امام عصر (عج) را برایشان فراهم کند.

 

خطیب حوزه علوم دینی با بیان این‌که شیخ انصاری بر مردم و طلاب تأکید داشتند که هر روز زیارت جامعه کبیره را بخوانید، عنوان کرد: زیارت جامعه کبیره در حقیقت استراتژی چگونه زیستن و پاسخ‌گویی به شبهات دشمنان در زمان غیبت است./921/پ202/ف

 

ارسال نظرات