۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۵۶۵۳۹

حمایت مردم سانفرانسیسکو از کشیش مخالف با هم جنس گرایی

خبرگزاری رسا ـ اهالی کاتولیک سانفرانسیکو با امضای نامه ای سرگشاده خواستار ابقای کوردیلیونه، کشیش مخالف با هم جنس گرایی شدند.
کورديليونه کشيش مخالف با هم جنس گرايي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، عده ای از اهالی کاتولیک شهر سان فرانسیسکو با تنظیم نامه ای سرگشاده خطاب به  پاپ، خواستار ابقای اسقف این شهر شدند.
 
سالواتور جوزپه کوردیلیونه، کشیش 58 ساله آمریکایی، اسقف منطقه سانفرانسیسکو و نماینده آمریکا در کمیسیون دفاع از ازدواج است.
 
وی به دلیل مخالفت با ازدواج هم جنس گرایان مورد هجمه و انتقادات شدیدی در آمریکا قرار گرفته است.
 
کوردیلیونه، یکی از 17 اسقف آمریکایی است که بیاینه منهتن را امضا کرده است. این بیانیه که به ندای وجدان مسیحی معروف است، سندی در مخالفت با ازدواج هم جنس گرایان، سقط جنین و مرسی کیلینگ (کشتن بیمار با روش های پزشکی با رضایت شخص بیمار) به شمار می آید.
 
این کشیش آمریکایی که سابقه مدیریت کلیسای اوکلند را نیز در کارنامه دارد، برای تصویب لایحه هشتم کالیفرنیا بسیار تلاش کرد. این لایحه ازدواج را بر خلاف برخی دیگر از ایالت های آمریکا، تنها به ازدواج مرد و زن محدود و تعریف می کند.
 
وی در مصاحبه ای با روزنامه یو اس ای تودی، ازدواج هم جنس گرایان را خطری برای کودکان توصیف کرد و گفت: قانونی شدن ازدواج بین دو هم جنس، حمیات قانونی از جابجایی نقش مادری و پدری و زیر سوال بردن جایگاه آن ها خواهد بود. این گونه روابط، به کودکان جامعه ضربه می زند.
 
در سال 2014 کشیش کوردیلیونه در حالی در راهپیمایی گسترده حمایت از ازدواج سخنرانی کرد که عده زیادی به دلیل مخالفت وی با همجنس گرایی از حضور وی در این تطاهرات خشمگین شدند.
 
در پانزدهم ماه جاری میلادی (آوریل) حدود صد نفر با امضای نامه ای سرگشاده از واتیکان خواستند که کشیش کوردیلیونه را از اسقفی منطقه سانفرانسیسکو برکنار و شخص دیگری را جایگزین وی کند.
 
در پی این اقدام روز گذشته عده ای از کاتولیک های سنتی و معتقد ساکن سانفرانسیسکو با انتشار نامه ای سرگشاده در اینترنت از کاتولیک های منطقه و نیز کل جهان خواستند با امضای خود از ابقای کوردیلیونه در این شهر حمایت کنند.
 
شایان ذکر است تبلیغات گسترده رسانه ای برای ترویج بی بند و باری جنسی، تاکید رسانه ها بر حق و حقوق هم جنس گرایان و از این طریق زیر سوال بردن مقام و شانیت بنیان خانواده؛ وجدان های آگاه از هر دین و آیینی را به حرکت و مقابله با این هجمه ها واداشته است./847/ب902/ک
ارسال نظرات