۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۵۶۶۱۹
مدیر کل اوقاف اردبیل:

اجرای صحیح و امینانه وقف از وظایف اوقاف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، اجرای امینانه وقف را از وظایف اوقاف و امور خیریه استان‏، دانست و گفت: اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش عامل ترویج فرهنگ وقف در جامعه می شود.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل‏، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل‏، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل ثبت اسناد و املاک کشور، خاطرنشان کرد: با وجود اهمیت بسیار حفظ موقوفات و احیای آنها و تاکید دین مبین اسلام به اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش، این اداره کل موظف است در جهت انجام امور محوله قانونی خود نسبت به شناسایی، ثبت و سند دار کردن و احیای موقوفات و در نهایت اجرای دقیق نیات گام‌های اساسی بردارد که برگزاری این جلسه در راستای همین موضوع بوده است.

 

وی در سخنان خود از تعامل مناسب بین دو دستگاه و اقدامات ثبت اسناد و املاک استان و همکاری مدیریت این دستگاه در راستای سند دار کردن موقوفات قدردانی کرد و افزود: تلاش در جهت احیای موقوفات مطمئنا ثواب اخروی را برای کارکنان اوقاف و ثبت اسناد به همراه خواهد داشت.

 

مدیر کل اوقاف اردبیل با بیان اینکه اکثریت موقوفات در معرض تعرض افراد سودجو قرار دارند که باید هر چه سریع تر در زمینه صدور سند آنها اقدام شود، خواستار تسریع در سنددار شدن موقوفات شد و اظهار امیدواری کرد با کمک و مشاوره همکاران ثبتی بتوانیم هرچه سریعتر موقوفات و بقاع متبرکه را سند دار کنیم.

  

حجت الاسلام قیامی‏ با اشاره به فعالیت های فرهنگی با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه، اظهار داشت: بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی در سال گذشته برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در 29 بقعه متبرکه استان بوده و با دعوت از کارشناسان مذهبی از قم و نیز علمای برجسته استان در این مجالس نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از جایگاه زن و رهبری جامعه به مخاطبان تبیین شد.

 

وی افزود:در راستای تبدیل بقاع متبرکه به اماکن فرهنگی طرح نشاط معنوی و اردوهای مختلف برای نوجوان و جوانان و پر کردن اوقات فراغت آنها، سال گذشته در بقاع و امامزادگان استان برگزار شد و نیز طرح بصیرت عاشورایی در دهه نخست محرم در 27 بقعه متبرکه با دعوت از هیأت‌های مذهبی و نوحه‌خوانان و دعوت از مبلغان از قم صورت گرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: در قالب طرح حافظان قرآن کریم 5 هزار و600 نفر در سطح استان اردبیل با بهره‌گیری از اساتید مجرب در این طرح شرکت کردند و گواهی نامه رسمی از مربیان و اداره کل اوقاف و امور خیریه دریافت کرده اند.

 

حجت الاسلام قیامی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح دست‌های مهربانی به بیش از 350 خانوار سبد کالا تعلق گرفت‏، افزود: در ادامه برنامه های فرهنگی طرح مودت بزرگ‌ترین طرح در اجرای مسائل فرهنگی بوده که در راستای جهت‌دهی به کمک مالی مردم به اماکن متبرکه اجرا شد.

 

 

وی شناسایی افراد بی بضاعت را از دیگر اقدامات اوقاف،ذکر کرد و افزود: با شناسایی این افراد برای افراد بی بضاعت و بیماران صعب العلاج از محل نیات واقفان مساعدت مالی شد.

 

مدیر کل اوفاف اردبیل افزود: افزون بر اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و تربیتی در محل این امامزاده ها‏، طرح توسعه امامزاده ها هم در دستور کار اوقاف استان اردبیل قرار گرفت که توسعه 16 بقاع متبرکه در استان در دستور کار قرار گرفته و مهم ترین آن امامزاده صالح، حلیمه خاتون،‌ دانیال خلخال و توسعه امامزاده سید سلیمان فخرآباد است.

 

 

حجت الاسلام قیامی به توسعه فضای امام زاده ها در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: امسال با استفاده از ظرفیت های دولتی و مردمی طرح توسعه 16 بقعه متبرکه در 12 هزار 500متر مربع و 3 موقوفه بالغ بر 5 هزار متر مربع در این استان اجرایی می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل‏، اجرای امینانه نیات واقفان را وظیفه دیگر اوقاف اردبیل دانست و گفت: امسال هم اجرای برنامه های فرهنگی، عمرانی، مسایل حقوقی و ثبتی موقوفات با قوت تمام ادامه خواهد یافت و قاطعانه درمقابل معترضان به موقوفات خواهیم ایستاد. 


قیامی با بیان اینکه طرح بزرگ توسعه امامزاده صالح (ع) اردبیل با استفاده از تمام ظرفیت های دولتی و مردمی در دستور کار سالجاری قرار دارد، افزود: توسعه امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل نیز از سال 1390 آغاز شده و هم اکنون دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی داردکه بعد از اتمام فاز اول، عملیات بازسازی فاز دوم نیز اجرا می شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات