۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۵۶۶۵۸
با حضور 151 زوج طلبه؛

همایش پیوندهای آسمانی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «پیوندهای آسمانی» امروز با حضور 151 زوج جوان طلبه در مشهد برگزار شد.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «پیوندهای آسمانی» به همت مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان و با حضور 151 زوج جوان در اردوگاه تفریحی مازندران برگزار شد.

 

در این همایش حجت الاسلام رسول رمضانی، معاون فرهنگی رفاهی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، ضمن تبریک ایام رجب و آغاز زندگی مشترک طلاب حوزه علمیه خراسان، گزارش مختصری از فعالیت های فرهنگی و رفاهی این مرکز ارائه داد.

 

وی یکی از فعالیت های این مرکز را برگزاری همایش های مختلف برای طلاب و از جمله مزدوجین جدید اعلام کرد و افزود: این مرکز طی چند سال اخیر خدمات متنوعی برای طلاب ایرانی و خارجی ارائه داده است.

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به آیه شریفه «ربّ أدخِلنی مُدخلَ صِدق و أخرجنی مُخرج صدق»، گفت: انسان نیازمند آرامش است و خداوند متعال جهت آرامش انسان به فکر تأمین نیازهای او بوده و ازدواج را برای انسان ها لازم دانسته است از این رو هر کس ازدواج کند نیمی از دین خود را حفظ کرده است.

 

ملزومات یک زندگی سالم و موفق

 

وی، تقوا، ایمان، یاد خدا و حیا و عفت را از جمله ملزومات یک زندگی سالم دانست و افزود: زوج های جوان نباید زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه کنند.

 

حجت الاسلام نظافت خطاب به زوج های جوان خاطرنشان کرد: در ابتدای زندگی مشترک لازم است چهل حدیث نمونه را انتخاب کنید و این را مرام نامه زندگی خود قرار دهید.

 

استاد حوزه علمیه مشهد اظهار کرد: ساده زیستی و خشنودسازی یکدیگر، کم توقعی، احترام به والدین یکدیگر، صرفه جویی و اخلاق خوب از بایسته های یک زندگی خوب و خوش است.

 

 حجت الاسلام نظافت با بیان این که با کمترین هزینه می توان بهترین زندگی را داشت، آراستگی و تجمل را از ویژگی های یک زوج موفق دانست و افزود: زوجین باید حافظ اسرار درونی و برونی یکدیگر باشند.

 

وی، ایام عقد برای زوجین را  ایام آماده شدن برای یک زندگی جدی دانست و اضافه کرد: در این ایام باید برای یک زندگی خوب مطالعه و به آینده فکر کنید و درس های زندگی را همراه با هم طی کنید.

 

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد به زوج های جوان توصیه کرد: از خداوند متعال بخواهید آبروی ائمه اطهار(ع) باشید چنان که حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: «کونوا لَنا زینا و لاتَکونوا لَنا شَینا؛ مایه زینت ما باشید نه مایه ننگ ما».

 

گفتنی است این همایش از ساعت 9 روز پنج شنبه تا ساعت 17 عصر همراه با برنامه های متنوع و شاد برگزار شد./930/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات