۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۵۷۲۰۷
مولوی بارانی:

درگیری کشورهای مسلمان موجب ایجاد حیاط خلوتی برای دشمنان شده است

خبرگزاری رسا ـ مولوی بارانی با بیان این‌که دشمنان با تبلیغات گسترده رسانه‌ای بر اختلافات دامن می‌زنند آنان به همین وسیله توانسته‌اند حیاط خلوت‌هایی را برای خود بیابند، گفت: سران کشورهای اسلامی باید با مشورت یکدیگر، تدابیر لازم را برای مبارزه با اقدامات وحدت‌شکن در جهان اسلام بیندیشند.
مولوي باراني

مولوی عبدالغنی بارانی، مدیر حوزه علمیه اهل سنت «طوبی» زاهدان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: جای تأسف و تألم بسیار است که یک کشور مسلمان نسبت به کشور اسلامی دیگر با روش‌های خصمانه تعرض کند.

 

وی افزود: ما معتقد هستیم که مذاکره در سطح ملی و مذهبی بهترین راه برای رسیدن به اهداف عالیه است، چنانچه کشوری مسلمان به ملت مسلمان دیگر حمله کند جمهوری اسلامی همواره حامی احقاق حقوق مظلوم بوده است.

 

مولوی بارانی بیان کرد: تجاوزی که عربستان به یمن انجام داد، سؤالات بسیاری را در ذهن ما به وجود آورده است به راستی عربستان چه صلاح و خیری را برای مردم یمن می‌خواست رقم بزند که خود آنها از انجام آن عاجز هستند؟! چرا باید سرمایه مسلمانان بر علیه مسلمان استفاده شود؟! عربستان تا چه هنگامی می‌خواهد در پازل استکبار نقش‌آفرینی کند؟!

 

وی با تأکید بر رجوع مسلمانان به رهبر جامعه اسلامی ادامه داد: کشورهای غیر اسلامی را ببینید که وقتی با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند از اصول ما پیروی می‌کنند، اصول ما واگذار کردن کار به خدا و رسول است، حال غربی‌ها که مسلمان نیستند کار را به بزرگان خود می‌سپارند ما مسلمانان چرا به پیشوایان خود مراجعه نمی‌کنیم؟!

 

مدیر حوزه علمیه اهل سنت «طوبی» زاهدان ادامه داد: چنین اقدامات مذبوحانه‌ در منطقه بر وحدت میان مسلمانان تأثیر منفی خواهد گذاشت، دشمنان با تبلیغات گسترده رسانه‌ای بر اختلافات دامن می‌زنند آنان به همین وسیله توانسته‌اند حیاط خلوت‌هایی را برای خود بیابند، سران کشورهای اسلامی باید با مشورت یکدیگر، تدابیر لازم را برای مبارزه با اقدامات وحدت‌شکن در جهان اسلام بیندیشند.

 

وی اظهار داشت: مردم یمن که نسبت به تعیین سرنوشت خود قیام کردند، پیروز جنگ شدند گرچه به زیرساخت‌های فیزیکی یمن خسارات زیادی وارد شده است اما اعتقاد و تفکر مردم یمن همچنان مستحکم و پابرجاست و با عنایات خداوند کشور خود را به اعتلا می‌رسانند./831/ت302/ح

ارسال نظرات