۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۵۷۵۰۷
رییس دفتر آیت الله مصباح:

مقابله با کاهش نسل در کشور نیازمند فرهنگ سازی و تلاش جهادی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح گفت: برون رفت از سیاست‌های گذشته در رابطه با کاهش نسل در کشور نیازمند مدیریت٬ فرهنگ سازی و تلاش جهادی است و این چند درصد افزایش در امسال بارقه امیدی است که در بلند مدت ادامه یابد.
حجت الاسلام حسين جلالي
حجت الاسلام حسین جلالی رییس دفتر آیت الله مصباح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به عدم خروج از حالت هشدار در بحث شاخص جمعیتی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه هنوز در زمینه افزایش جمعیت در کشور اقدامی از سوی دولت انجام نشده و مسؤولان به صورت جدی وارد این مبحث نشده‌اند.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح ادامه داد: مجلس قوانینی را در این زمینه مصوب کرده است؛ قوانینی تصویب شده است که متأسفانه هنوز به مرحله ابلاغ و اجرا گذاشته نشده است؛ برای خروج از وضعیت بحرانی باید با تمام قوا به سمت تشویق مردم به تولید نسل پیش برویم.
 
حجت الاسلام جلالی درباره افزایش چند درصدی جمعیت کشور اظهار داشت: این افزایش کم جمعیت تنها به دلیل صحبت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است بدون اینکه هیچ سیاستی از طرف مسؤولان در این زمینه اجرایی شود.
 
وی ابراز داشت: با تلطیف فضا توسط رهبر معظم انقلاب جای آن دارد که نخبگان٬ حوزویان و دانشگاهیان از دریچه‌های علمی به این موضوع بپردازند و با باز کردن گره‌های ذهنی مردم بتوانند در بحث ازدیاد نسل مؤثر واقع شوند.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح با اشاره به کاهش نسل در کشور تصریح کرد: دشمنان اسلام بیست سال تلاش کردند تا عدم تمایل به تولید نسل جزو سبک زندگی مردم مسلمان ایران شود و پس از گذشت سال‌های متمادی از این فرهنگ‌سازی برگشت از این سیاست‌ها برای مسؤولان و مردم بسیار سخت و مشکل است.
 
حجت الاسلام جلالی ادامه داد: برون رفت از سیاست‌های گذشته در رابطه با کاهش نسل در کشور نیازمند مدیریت٬ فرهنگ سازی و تلاش جهادی است و این چند درصد افزایش در امسال بارقه امیدی است که در بلند مدت ادامه یابد.
 
وی پیری جمعیت را موجب رکود علمی در کشور توصیف کرد و گفت: کشوری که جوان ندارد٬ نمی‌تواند تحقیقات علمی و نیروی دفاعی در کشور داشته باشد؛ جوانان باعث پویایی٬ نشاط و سرزندگی در کشور هستند و ابتکار٬ نوآوری و اختراع حاصل فکر جوان و فعال است.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح با اشاره به جنگ تحمیلی در پایان گفت: بیش از نود درصد از کسانی که می‌توانند در مواقع جنگ از کشور دفاع کنند جوانان هستند؛ این تجربه‌ای است که در دفاع مقدس عینیت یافت؛ توازن فرهنگی نیز با جمعیت کم خانواده‌های تحصیل کرده و جمعیت زیاد خانواده‌های با فرهنگ پایین‌تر به هم خواهد خورد؛ همین تحلیل در مورد اقوام شیعه و دیگر مذاهب و ادیان در نقاط مختلف کشور نیز صادق است./836/ت302/ش
ارسال نظرات