۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۵۷۹۸۹
امام جمعه دامغان:

شهید مطهری مصداق بارز همدلی و هم‌زبانی با مردم بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: اثرگذاری اندیشه شهید مطهری، که بعد از سال‌ها همچنان یادداشت‌ها و کتاب‌های این شخصیت علمی و معنوی را کم‌نظیر جلوه می‌دهد، حاصل این مهم است که او معلمی هم‌دل ‌و هم‌زبان با مردم بود.
امام جمعه دامغان در شوراي آموزش و پرورش اين شهرستان شوراي آموزش و پرورش شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان در سال 94 که با حضور فرماندار، رییس و معاونان اداره آموزش و پرورش، مدیران و مسؤولان دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو این شورا برگزار شد، اظهار داشت: همدلی و هم‌زبانی در همه عرصه‌های خدمت‌گذاری به ‌ویژه در حوزه تعلیم و تربیت زمانی محقق می‌شود که نیت، بیان و عمل ما یکی باشد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و فرارسیدن هفته معلم، تصریح کرد: معلمان ما اگر می‌خواهند تدریسی اثر‌گذار داشته باشند و گفتار‌شان بویژه در حوزه علوم انسانی و اعتقادی در دل دانش آموزان نفوذ کند و در اندیشه آنها ریشه بدواند باید خود عامل به ارزش‌هایی باشند که از آن سخن می‌گویند.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه آنچه بر زبان می‌آوریم تنها هنگامی اثرگذار خواهد بود که در دل به آن باور داشته باشیم، خاطر‌نشان کرد: تأثیر‌گذاری اهالی تعلیم و تربیت بر تفکر و اندیشه نسل آینده‌ساز کشورمان نیازمند اصل همدلی و ‌هم‌زبانی است، باید به گونه‌ای عمل کنیم که ارزش‌هایی همچون حجاب و عفاف، انسان‌دوستی و خدمت‌گذاری در قلب و جان دانش آموزان ما نهادینه شود.

 

عضو ارشد شورای آموزش و پرورش دامغان تجلیل از مقام شامخ معلمان را امری ضروری و مهم خواند و افزود: تنها مجلس برگزار کردن، هدیه و شیرینی دادن مفهوم صحیحی از تجلیل جایگاه معلمان نیست و تنها با نمایش دادن اعمال خداپسندانه و نیک‌اندیشانه این قشر خدوم، تقدیر حقیقی از مقام و منزلت معلم به عمل می‌آید.

 

وی افزود: اگر می‌خواهیم شهید مطهری را به عنوان الگوی معلمان و اساتید خود معرفی‌ کنیم، باید بدانیم که این عالم اندیشمند هرگز به اندوخته‌های خود اتکا نمی‌کرد و اهل ثابت‌قدم مطالعه و پژوهش بود، باید بدانیم که وی از 15 سالگی بر اقامه نماز شب استمرار داشت و باید بدانیم استاد هم‌زمان در حوزه‌های علمیه و دانشگاه به تربیت جوانان مشغول بود و عملا وحدت حوزه و دانشگاه را معنی می‌کرد.  

 

امام جمعه دامغان در بخش پایانی سخنان خود در این نشست به فعالیت‌های پیدا و پنهان و زود‌هنگام انتخاباتی اشاره کرد و گفت: صرف پو‌ل‌های گزاف در تبلیغات انتخاباتی، برای به‌دست آوردن پست و مقام بالاتر، نشان از نیت‌های نادرست این افراد دارد؛ زیرا اگر کسی در حقیقت به دنبال خدمت باشد، صرف این‌گونه هزینه‌ها را مشروع ندانسته و می‌کوشد با عمل خود در دل مردم جایگاهی بیابد، تا همیشه پشتیبان او باشند.

 

حجت‌الاسلام ترابی با بیان اینکه گاه اعمال انسان از ابتدا به نیت نادرست یا ریا است، گاه در میانه راه با برگزیدن طرق نادرست رسیدن به هدف دچار مشکل می‌شود و گاه در پایان راه با فخرفروشی و اعمالی از این قبیل خراب می‌شود، خاطر‌نشان کرد: مسؤولان خود را خدمت‌گذار مردم بدانند و فراموش نکنند که پست بالاتر بر مسؤولیت آنها می‌افزاید و نگرانی عقاب ناشی از عدم انجام تکلیف را به ‌دنبال دارد./977/پ202/ح

ارسال نظرات