۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۵۸۲۵۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

حب امام علی منشأ سعادت و نجات بشریت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج تعالیم و ویژگی های اخلاقی امام علی(ع) در جامعه ضروری است، گفت: باید سیره نورانی آن امام همام به بهترین نحو ممکن در جامعه ترویج و اشاعه پیدا کند.
حضرت علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام احمدنژاد، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جشن میلاد فخر دو جهان امیرمؤمنان علی(ع) به تشریح فضائل و ابعاد شخصیتی مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: علی (ع) 23 سال در رکاب رسول خدا (ص) جهاد کرد، 25 سال برای وحدت و انسجام در بین مسلمانان صبر و سکوت کرد و پنج سال هم حکومت را برای برپایی عدالت علوی بر عهده گرفت. 

 

وی افزود: حکومت حضرت علی(ع) یک الگوی کامل و همه جانبه برای دولتمردان است و مدیران ما برای خدمت به مردم و توجه به محرومان باید به حکومت علوی اقتداء کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تاکید کرد: حب علی(ع) منشأ سعادت و نجات ما است و فرصت خدمت به مسلمانان و مؤمنان فرصت بسیار ارزشمند و مغتنمی است که در اختیار مدیران و مسؤولان قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر این که ترویج تعالیم و ویژگی های اخلاقی امام علی(ع) در جامعه ضروری است، گفت: باید سیره نورانی آن امام همام به بهترین نحو ممکن در جامعه ترویج و اشاعه پیدا کند.

 

استاد حوزه علمیه محمودآباد با اشاره به این که حرکت در مسیر نورانی ولایت امام علی(ع) سبب سعادت دنیا و آخرت انسان شده و او را در مسیر ارزنده ای قرار می دهد، بیان داشت: کسی که از ولای امام علی(ع) و آل او فاصله بگیرد نابود خواهد شد و همه باید به فکر مولا علی (ع) باشیم که تنها راه نجات و سعادت بشریت است.

 

حجت الاسلام احمد نژاد با بیان این که باید تلاش کنیم تا سیره نورانی امام علی(ع) به عنوان برنامه زندگی ما باشد، تصریح کرد: مدیران باید سیره این امام بزرگوار را به عنوان نقشه راه خود قرار دهند که عمل صالح و اخلاص سبب خیر دنیا و آخرت انسان شده و او را به تقرب الی الله می رساند.

 

وی مردم را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید از فرصتی که برای خدمت‌گذاری در اختیار آنها قرار داده شده است در رفع کمبودها در کشور تلاش کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، خدمت‌گذاری بی منت را وظیفه اصلی مدیران در جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: حرکت در مسیر الهی، ولایت فقیه، حفظ ارزش های حاکم بر نظام و خدمت به مردم باید رویکرد اصلی نمایندگان مجلس باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: روایت داریم که خداوند منان در دوران عمر نفحاتی جاری می کند که ما باید خودمان را در مسیر این شمیم قرار دهیم، حتی اگر فرمانروا و حاکم هستید نباید ادب را فراموش کنید و باید برای پدرتان احترام گذارید.

 

حجت الاسلام احمدنژاد با بیان ویژگی های پدر بیان داشت: مادر موسی(ع) وقتی فرزندش را در رود قرار داد با این که مادر نبی خداست وقتی فرزندش را تحویل داد باز هم ته دل حضرت موسی(ع) خالی شد اما یک نکته او را در آن بستر حفظ کرد که اساس دین و ولایت مداری این است مربوط شدن او به خدا بود که ایمانش استوار ماند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که شبکه های ماهواره ای، صفحات اجتماعی و سامانه های مجازی ایمان انسان را می ربایند، افزود: یا باید زمینه تقوایمان را خیلی محکم کنیم یا سمتش نرویم.

 

استاد حوزه علمیه محمودآباد با اشار به روایتی از حضرت آیت الله بهجت(ره) گفت: یکی از علما می فرمود من که دارم غذا می خورم انگار دارم کیسه ای را پر می کنم الآن به این نتیجه رسیدم که جز از نماز چیزی لذت نمی برم متأسفانه امروز ما برعکس شده ایم از همه چیز لذت می بریم اما از نمازمان لذت نمی بریم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: انسان اگر بندگی خدا می کند باید کارش به جایی برسد که همتش آن قدر بالا رود که بهشت و جهنم برایش مهم نباشد و تنها کارهایش را برای رضای محبوب انجام دهد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات