۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۵۸۴۸۸

بازدید مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از مدارس علمیه استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از برخی واحدهای حوزوی استان کرمان بازدید کرد و در جمع طلاب این واحدهای حوزوی به سخنرانی پرداخت.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در جمع طلاب مدرسه علمیه زینب کبری(س) رفسنجان در سخنانی شرط ماندگار شدن اعمال را اخلاص دانست و افزود: اگر این مفهوم را درک کنیم، رقابت‌های ناسالم کنار می‌رود.


وی با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله مشکینی ادامه داد: یکی از اشتباهات استراتژیک رژیم پهلوی این بود که 25 نفر از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به شهرهای مختلف و دور افتاده تبعید کرد. این کار موجب شد هر کدام از این اعضا منشا اثر باشند و منطقه‌ای را متحول کنند. این کار نشان می‌دهد انجام وظیفه زمان و مکان نمی‌شناسد.


حجت‌الاسلام نجفی عضو هیات امنای مدرسه علمیه زینب کبری(س) رفسنجان نیز در این دیدار حوزه‌های علمیه خواهران را از برکات انقلاب اسلامی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در این بخش، بازدهی مناسبی را عاید ما خواهد کرد.


وی افزود: مدرسه علمیه زینب کبری(س) رفسنجان در طول سال برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلفی دارد که عموم بانوان شهر از آنها بهره می‌برند.


همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی در جریان دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در مدرسه علمیه فاطمیه رفسنجان در سخنانی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های اساتید، گفت: تلاش می‌کنیم در وضعیت اساتید حوزه‌های علمیه خواهران به شرایط باثباتی دست یابیم و زمینه تحصیل اساتید در مقاطع تحصیلی بالاتر را فراهم کنیم.


وی با بیان اینکه طلاب در طول پنج سال از بهترین سال‌های عمر خود در خدمت اساتید و حوزه‌های علمیه هستند، یادآور شد: موضوع کار اساتید تنها تدریس نیست و باید برای تربیت بانوان طلبه برنامه داشت.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه رکن اساسی در امر آموزش حوزه‌های علمیه، اساتید هستند، اظهار کرد: نباید امر تربیت طلاب را تنها به معاونت فرهنگی واحدهای حوزوی بسپاریم.


حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حوزه‌های علمیه ماندگار باشند باید طلاب خوب درس بخوانند و زمینه‌ساز این کار اساتید هستند.


وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: باید در زمینه آموزش نیز مانند پژوهش یک نهضت علمی سراسری ایجاد کنیم.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در دیدار از مدرسه علمیه فاطمیه زرند نیز در سخنانی گفت: انسان باید بداند سرمایه عمر خود را در چه راهی به کار می‌برد.


وی افزود: اگر خود را سرباز امام زمان(عج)‌ می‌دانیم باید برای این سربازی آماده شویم.


حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان مقطع عمومی سطح دو در این شهر اظهار امیدواری کرد به زودی مقطع تحصیلی سطح سه نیز در شهر زرند راه‌اندازی شود.


در این دیدار انصاری مدیر مدرسه علمیه رزند نیز با اشاره به اینکه 130 طلبه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: تمام اساتید این مدرسه علمیه از اساتید خانم دارای مدرک تحصیلی سه یا شاغل به تحصیل در این مقطع هستند.


وی با اشاره به لزوم تامین امکانات آموزشی و پژوهشی در شان طلاب افزود: تلاش کرده‌ایم برای تامین تجهیزات با ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی تعامل داشته باشیم و این نهادها ارتباط مناسبی با مدرسه علمیه فاطمیه دارند.


وی با اشاره به عضویت مدیر مدرسه علمیه فاطمیه زرند در شورای فرهنگ عمومی این شهر خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه فاطمیه با اداره تبلیغات و سپاه تعامل مناسبی به منظور ساماندهی فضای تبلیغی شهر دارد.


مدیر مدرسه علمیه فاطمیه زرند با اشاره به فعالیت‌های این مدرسه علمیه اظهار کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم در فصل تابستان، راه‌اندازی واحد پاسخگویی به سئوالات شرعی، راه‌اندازی واحد دانش‌آموختگان، برگزاری فراخوان‌های مقاله و اجرای سه کرسی آزاداندیشی از جمله فعالیت‌های این مدرسه علمیه بوده است.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران همچنین در مدرسه علمیه فاطمیه کرمان در جمع طلاب چهار مدرسه علمیه خواهران این شهر در سخنانی با اشاره به ارزش و جایگاه عالم خاطرنشان کرد: عالم پا جای پای انبیا می‌نهد و همان گونه که ارزش کار او بیش از جاهل است، عقوبت کار بدتر از عقوبت کار جاهل است.


وی با اشاره به لزوم ایجاد و حفظ ارتباط میان مردم و طلاب اظهار کرد:‌ در طلبگی باید دل را به صاحب اصلی کار سپرد و در این راه استقامت کرد.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: طلاب همان گونه که در آغاز راه با مراقبت وارد حوزه می‌شوند باید در ادامه استقامت به خرج دهند./978/د101/ی

ارسال نظرات