۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۵۸۵۵۴
جمعیت الوفاق بحرین به مناسبت روز جهانی مطبوعات مطرح کرد؛

رسانه‎های وابسته به آل‎خلیفه هجمه سنگینی علیه معارضان بحرینی درپیش گرفته است

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از ادامه نقض آزادی بیان در بحرین انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت که رسانه‎های وابسته به آل‎خلیفه هجمه سنگینی را علیه معارضان بحرینی درپیش گرفته است.
جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، امروز به مناسبت روز جهانی مطبوعات طی بیانیه‎ای از نقض آزادی بیان در این کشور انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت که حکومت آل‎خلیفه در سال‎های اخیر ده‎ها تن از روزنامه‎نگاران، عکاسان و خبرنگاران را بازداشت و سلب تابعیت کرده است.


جمعیت الوفاق وضعیت آزادی بیان در بحرین را تاسف بار خواند و تصریح کرد: سازمان‎های حقوق بشر مانند هیومن رایتس و فرانت لاین نسبت به نقض آزادی بیان در بحرین بارها اعتراض کرده و بیانیه‎ داده است.


الوفاق در این بیانیه به نمونه‎های از نقض آزادی بیان اشاره کرد و افزود: نبیل رجب، رییس سازمان حقوق بشر بحرین و سید جمیل کاظم، رییس شورای جمعیت الوفاق به سبب اعلام دیدگاه خود پیرامون رویدادهای این کشور بازداشت و محاکمه شده‎اند.


در این بیانیه نوشته شده است: حکومت آل‎خلیفه مانع از اعلام دیدگاه‎های سیاسی از سوی احزاب و جمعیت‎های معارض می‎شود. رسانه‎های وابسته به آل‎خلیفه هجمه سنگینی را علیه مخالفان بحرینی درپیش گرفته و بر خلاف دموکراسی، مساوات و عدالت قدم بر می‎دارند.


جمعیت اسلامی الوفاق ادامه داد: آل‎خلیفه شبکه تلویزیونی العرب را به دلیل حضور یکی از معارضان به طور کامل تعطیل کرد. آنان فرصتی را برای ابراز دیدگاه سیاسی به احزاب، سیاستمداران و علما نمی‎دهند و هرگونه آرای را به شدت سرکوب می‎کنند.


فریدم هاوس، یکی از سازمان بین المللی حقوق بشر اوایل سال 2015 میلادی طی گزارشی بحرین را کشوری غیرآزاد توصیف کرد. همچنین سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز این کشور را دشمن اینترنت اعلام کرده است./994/ب902/د

ارسال نظرات